יפן לקראת ניסוי ירי טיל שיוט נגד כלי שיט

הטיל מיועד לפגיעה בכלי שיט בטווחים של עד 1500 ק"מ. יפן אף מפתחת טיל שיוט על-קולי, מבוסס מנוע Ram-Jet, לטווח של 200 ק"מ, כנגד כלי שיט

אילוסטרציה. By Official U.S. Navy Page from United States of AmericaEnsign Sean Ianno/U.S. Navy - The guided-missile destroyer USS Chafee (DDG 90) launches a Block V Tomahawk, the weapon’s newest variant, during a three day missile exercise., Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=97446945

יפן נערכת לקראת ניסוי משמעותי של ירי טיל שיוט חדש תוצרתה, המיועד לפגיעה בכלי שיט בטווחים של עד 1500 ק"מ. הניסוי, ה- 12 במספר עם טיל זה, יבוצע מכלי טיס. המדובר בטיל שיוט תת-קולי עם ראש ביות מכ"מי, דומה במבנהו לטיל הטומהוק האמריקאי או לטיל ה-  Hsiung Feng IIE הסיני. 

היפנים ידעו במהלך הפיתוח תקלות רבות ואי-הצלחות בסדרת הניסויים הארוכה. הניסוי הפעם ייערך עם טיל שתצורת הכנפיים שלו שונתה, והיא כעת בתצורת X מקופלת. לאחר שייכנסו לשירות מבצעי צפויים הטילים, להשתלב בהתחלה במערכי מטוסי הקרב מדגם F-15 ומדגם F-16, ובהמשך יש כוונה לבחון את שילובם בסוללות טילים חופיות ובספינות טילים.

לאור האיום הסיני, והצי הסיני ההולך ומתפתח במהירות, משקיעה יפן בעשור האחרון תקציבים רבים בפיתוח יכולות לוחמה ימית, במסגרתם נקנו ומשודרגים אוניות המלחמה שלהם, משולבים מיטב מערכות הנשק האמריקאיות, ואף מפותחים טילים תוצרת התעשייה המקומית. יפן אף מפתחת טיל שיוט על-קולי, מבוסס מנוע Ram-Jet, לטווח של 200 ק"מ, כנגד כלי שיט. טיל זה מכונה XASM-3 וגם הוא משוגר מכלי טיס. 

מערך מטוסי הקרב של יפן נערך בעיקרו ללוחמה ימית ולסיוע לאוניות המלחמה, למתן מענה מול מאות כלי השיט של הצי הסיני, כשאוניות המערכה מצטיידות בטילים נגד מטוסים מדגם SM-6 תוצרת ארה"ב. טילים אלו מאפשרים, על פי תפיסת הלחימה היפנית, למטוסי הקרב היפניים לפעול תחת מטרייה אווירית בטוחה יחסית ולתקוף בעומק הים את כלי השיט הסינים. 

 
 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית