פרשנות | תהפוכות ב-NSO: שליו נשאר מנכ״ל החברה - איציק בנבנישתי פורש

חוליו שליו נשאר מנכ״ל החברה במטרה להוציא אותה מהתסבוכות בארה״ב. בתגובה, איציק בנבנישתי פורש. והאם רמטכ״ל ומח״א לשעבר יראו מנהיגות ויוציאו את NSO מהרשימה של משרד המסחר האמריקאי - שבגללם היא שם מלכתחילה

קרדיט צילום : ישראל שם טוב

איציק בנבנישתי פורש מחברת NSO כשבועיים בלבד לאחר שמונה למנכ״ל החברה בסוף חודש אוקטובר האחרון. הסיבה לתהפוכות היא ההחלטה של משרד המסחר להכניס את החברה לרשימת החברות שנדרש עבורן רישיון ייצוא. כמו כן, ייתכן וגם ההחלטה של בית המשפט לערעורים בארה״ב לקבל את דרישת פייסבוק לניהול משפט נגד NSO בארה״ב. 

במים סוערים כאלו, חוליו שליו, אחד המייסדים של החברה, רוצה להשאר ולאחוז במושכות. להציל את החברה שהוא הקים. בסביבה כזו, לבנבנישתי אין עניין להישאר ב-NSO. 

אזכיר כי אחת המטרות שבגינה שליו הביא את בנבנישתי לחברה היא כדי לקדם הנפקה בתל אביב או ניו יורק. באווירה הנוכחית בארה״ב, נראה כי ההנפקה תדחה למועד שבו משקיעים פוטנציאלים יקבלו וודאות לגבי עתיד החברה. כאמור, שני אתגרים עומדים בהקשר זה בפני שליו והצוות שלו - הרישום במשרד המסחר האמריקאי והמשפט מול פייסבוק. 

עוד היבט לכל הפרשיות האחרונות בהן מעורבת NSO היא הפאסיביות של משרד הביטחון. המשרד הוא זה שמאשר כל מכירה של NSO. יתרה מכך, אם אכן הרישום במשרד המסחר האמריקאי הוא תוצאה של שימוש שב״כ בכלים של NSO וההתנהלות השלומיאלית של משרד הביטחון והחוץ מול הבית הלבן, נראה כי שליו יצטרך לנהל גם את המתח מול בני גנץ ואמיר אשל. 

בסופו של יום, משרד הביטחון לא יכול להתנהל איך שהוא רוצה מול ארה״ב ולצפות שחברה ישראלית עסקית תספוג את כל הריקושטים מהבית הלבן. היות ושני האישים היו גורמים בכירים במערכת הביטחון, רמטכ״ל ומח״א בהתאמה, ההתנהלות שלהם במקרה של NSO תעיד על מימוש ערכי המנהיגות והפיקוד שהם ירשו משירותם בצה״ל.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית