מיקרוסופט ישראל חושפת פיתוחים חדשים בכנס Ignite

השיקה את הפתרון לניתוח קבצי מדיה בענן בעברית, וכן שירות אבטחת מידע חדש לעסקים קטנים ובינוניים, וחיזוק יכולות הדאטה אנליטיקס

צילום מסף, מתוך אתר Microsoft Ignite

כנס Ignite של מיקרוסופט העולמית הציג מגוון פיתוחים חדשים שהובלו  ממיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח. בין החידושים שנחשפו, הרחבת היכולות של  Azure Video Analyzer for Media, הפתרון לניתוח קבצי מדיה בענן. החל מדצמבר הוא יפעל בשלוש שפות נוספות: עברית, פרסית ופורטוגזית. המשמעות היא שיפור של התמלול, והאפשרות לתרגם, לבצע חיפוש ולקבל תובנות מתורגמות מהמערכת.

עם פרוץ מגפת הקורונה והמעבר העולמי לעבודה מרחוק, חל גידול אדיר בצריכת קבצי וידאו. מגמה זו הגבירה את הדרישה לפתרון שיאפשר אנליזה עמוקה ומשמעותית של ספריות תוכן בוידאו ואודיו.    Azure Video Analyzer for Media הוא פתרון מבוסס בינה מלאכותית המצוי ב-Azure, עם 33 מודלים של בינה מלאכותית מבוססי שמע וראייה, אשר מנפק תובנות מתוך קבצי המדיה.

חידוש נוסף שמשיקה מיקרוסופט הוא שימוש ב- Azure Video Analyzer for Mediaהמבוסס על Azure Resource Manager (ARM) – זהו שירות ההפעלה והניהול של Azure אשר מספק שכבת ניהול שמאפשרת ללקוח ליצור, לעדכן ולמחוק משאבים ושירותים בחשבון ה-Azure שלו. מעתה ניתן יהיה לתפעל את Azure Video Analyzer for Media דרך ה- ARM. זוהי אבן דרך משמעותית משום שהיכולת הזאת מאפשרת גישה מאובטחת יותר וניטור מקיף יותר באמצעות כלים מרכזיים ואחידים שתשתית אז'ור מספקת ללקוחותיה.

עוד משיקה מיקרוסופט חבילת וויג'דטים (NPM Package) שהלקוח יכול להרחיב, להתאים אישית ולחבר אותם לאפליקציית Azure Video Analyzer for Media באופן אינטגרטיבי. שלושת סוגי הווידג'טים:  Cognitive Insights, Player, Editor, בעזרתם ניתן לנהל את קבצי המדיה בקלות. התאמת הווידג'טים מאפשרת שימוש אישי בצבעים וסטיילינג ועריכה של הדאטה שהאפליקציה מנפיקה כתובנות מחומר המקור. בזכות תקשורת בין הווידג'טים מתקבלת גמישות בניהול הדאטה.

חידושים בתחום האבטחה

Microsoft Defender for Business - תוקפי סייבר לא מפלים בין עסקים קטנים לחברות גדולות, ואכן מחקר של מיקרוסופט מראה שכמעט 60% מהעסקים הקטנים והבינוניים לא מרגישים מוגנים כראוי מבחינת אבטחת מידע. לכן החברה משיקה את Microsoft Defender for Business אשר ייכנס לתצוגה מקדימה החודש, ואשר נבנה במיוחד כדי לספק אבטחה ברמת פירמה לנקודת הקצה של עסקים קטנים ובינוניים שבהם עד 300 עובדים.

בזכות פתרון האבטחה החדש, עסקים קטנים ובינוניים יוכלו לעשות את המעבר מהגנה ברמת אנטי-וירוס להגנה מהדור החדש - זיהוי ותגובה בנקודת הקצה, וניהול איומים ופגיעות, תוך שימוש ביתרון של התקנה וניהול פשוטים. Defender for Business יהיה זמין כפתרון העומד בפני עצמו וגם כהגנה משולבת בתוך Microsoft 365 Business Premium.

Microsoft Defender for Cloud Apps לפתרון האבטחה בענן נוספה אפליקציה חדשה של יכולות ניהול, והיא זמינה כבר לשימוש. אפליקציית הניהול מספקת אבטחה וניהול מדיניות כדי לסייע בזיהוי, התראה והגנה מפני התנהגות מסוכנת בקרב משתמשי דאטה ואפליקציות. בנוסף, Microsoft Defender for Cloud Apps הרחיב את רוחב תחולתו וכעת הוא כולל אבטחה ליותר מ-26,000 אפליקציות ענן.

Microsoft Defender for IoT  – פתרון נטול הסוכן כעת משולב בתוךMicrosoft 365 Defender  כדי לתת הגנת IoT  באותו רצף עבודה של שאר פתרונות ה- XDR(זיהוי ותגובה). בנוסף, מעכשיו הוא יכול לזהות ולאבטח מכשירי IoT של חברות, אשר מהווים מטרות אידאליות לתוקפים מאחר שהמכשירים לרוב אינם מוגנים, אינם מוגדרים כראוי ואינם מנוטרים. כמו מערכות לשיחות ועידה, טלפונים VoIP , מדפסות, מצלמות ומערכות אוטומטיות בבניינים. עדכונים החדשים בDefender for IoT  מספקים הגנה אחידה למכשירי הIoT  של החברות וגם למכשירי הטכנולוגיה התפעולית (OT) שמשתמשים בהם בתעשיות האנרגיה, ייצור, רפואה ושלל תשתיות קריטיות. 

Microsoft Sentinel – כעת מציע יותר מ-100 פתרונות לאיסוף דאטה ולהפעלה. אנחנו מרחיבים את היכולות של fusion לזיהוי איומים, בשילוב עם Azure Synapse כדי להתחבר לאנליטיקס של ביג דאטה, ומאפשרים ניסיון חינם חדש.

חידושים בעולמות הדאטה

Azure Synapse data explorer - מיקרוסופט מרחיבה את היכולות של Azure Synapse Analytics  ומשלבת בתוכו את הטכנולוגיה של Azure Data Explorer (Kusto)  לאחסון עיבוד וניתוח של BigData  שמקורו בטלמטריה (איסוף נתונים) של התנהגות מכשירים, שירותים ומשתמשים. בזכות השילוב ביניהם, ניתן עתה לאחסן באופן יעיל כמויות מידע אדירות, לבצע רישום פעולות של מכונות או אנשים, לבצע אופטימיזציה של הנתונים ולהבין התרחשויות בשוק או בתוך ארגון בזמן אמת.

Azure Purview for unified data governance – זהו פיתוח חדש שנועד לענות על הצורך הגובר בשירות כולל לניהול דאטה, Azure Purview עוזר לארגונים להשיג הבנה מוחלטת של הדאטה שלהם, בכל מקום שבו הוא נמצא, ב-Microsoft Azure או כל ענן אחר, לדוגמה AWS. מאז שהוא זמין לציבור, הפתרון כבר עזר ללקוחות לגלות מעל 57 מיליארד נכסי דאטה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית