אפליקציה רפואית כחול-לבן זכתה בפרס יוקרתי בארה״ב

הפיתוח של חברת Aidoc, שמסייע בפיענוח סריקות ממוחשבות, נבחר לטוב ביותר בתחום הבריאות בקטגוריות הבינה המלאכותית בתחרות UCSF Health Awards

מייסדי חברת Aidoc. צילום: גיא שרייבר

האפליקציה של חברת הסטארטאפ הישראלית Aidoc נבחרה לטובה ביותר בתחום הבריאות בקטגורית הבינה מלאכותית בתחרות UCSF Health Awards האמריקאית. איידוק פיתחה מערכת שמסייעת לרדיולוגים לפענח סריקות CT עם ממצאים חיוביים ולתעדף אותן ובכך לזרז את הטיפול בחולים הנזקקים לטיפול מידי. המערכת מזהה בעיות רפואיות כגון דימום מוחי, שבץ, תסחיף ריאתי, ושברים בעמוד השדרה. התוכנה עובדת ברקע במקביל לרדיולוג, בוחנת כל סריקה ומחפשת בעיות קריטיות וסיבוכים אפשריים ומהווה ״זוג עיניים נוספות״ במהלך האבחוני של הרופא.

בנימוקי ההחלטה ציינו השופטים שהאפליקציה של איידוק, הראשונה מסוגה בעולם, מסייעת בהצלת חיי אדם הודות להתראה שהיא מספקת במקרים דחופים, תוך שניות ספורות עוד לפני שהמטופל יצא מחדר ההדמיה. בנוסף, האפליקציה מביאה לקיצור השהות של מטופלים בחדרי מיון והפנייתם לטיפול מתאים או לשחרור בזמן מהיר, גורם חשוב הן לבריאותם החולים והן לניהול מיטבי של בית החולים. האלגוריתם מצליב מדדים רבים של הנבדק כדי להסיק מהן תובנות ומצליח להתגבר על מידע חסר או הצגה לא נכונה של נתונים.

הטכנולוגיה מופעלת גם לסריקה של בדיקות שגרתיות שהתוצאות עליהן מתקבלות בדרך כלל בטווח של מספר ימים. במקרה שארע בברזיל, אשר צוין על ידי חבר השופטים, התריעה האפליקציה בתוך דקות על כך שאישה מבוגרת שעברה בדיקה לא דחופה סובלת מדימום תוך גולגולתי והיא הופנתה במהירות לטיפול מציל חיים.

איידוק הוקמה על ידי אלעד וולך, מיכאל ברגינסקי וגיא ריינר, שלושתם בוגרי תכנית תלפיות, וגייסה עד היום 140 מיליון דולר. הטכנולוגיה של החברה קיבלה שבעה אישורי FDA ופתרונותיה פועלים ב-600 מרכזים רפואיים ברחבי העולם, ובהם בתי החולים הדסה, איכילוב, רבין, אסותא, שערי צדק ושיבא בישראל. החברה מעסיקה 240 עובדים, רובם במרכז הפיתוח הפועל בישראל ואשר נמצא בשלבי התרחבות. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית