מסמך הערכה של טייוואן: צבא סין מסוגל להטיל סגר על הנמלים החשובים במדינה

במסמך נכתב כי בשלב הנוכחי, מסוגל צבא סין (PLA) להטיל סגר ולחסום נמלים ומפרצים קריטיים באי כדי לנתק את דרכי התקשורת הימית והאווירית

http://www.mod.gov.cn

לצבא הסיני יש יכולת להטיל סגר ולחסום את הנמלים והמפרצים החשובים ביותר של טייוואן, כאשר סין מהווה היום "איום צבאי חמור ביותר", כך קובע מסמך הערכה דו-שנתי של משרד ההגנה של טייוואן שמתפרסם בימים האחרונים.

המסמך נוקט לשון איום כשהוא קובע שכדי למנוע ניסיון סיני להשתלטות מהירה על טייוואן תוך מניעת סיוע של מדינות אחרות, יימשכו מאמצי טייוואן לבצע לוחמה א-סימטרית "כדי שכל תקיפה תכאיב מאוד לסינים". אפשרויות ללחימה א-סימטרית: שיגור טילים ארוכי-טווח למטרות בסין, הפעלת שדות מוקשים גדולים וגיוס מילואים בטייוואן.

במסמך ההערכה הדו-שנתי שמתפרסם, נאמר כי בין ספטמבר אשתקד לאוגוסט ביצעה סין 554 גיחות של מטוסי קרב מעל "אזור ההגנה" המפריד בין שתי המדינות. צבא סין מבצע מודרניזציה שתאפשר לו "להשיג עליונות צבאית מול טייוואן, וזה איום חמור", נאמר בממסך שמפרסמת סוכנות רויטרס.

עוד נאמר במסמך כי בשלב הנוכחי, מסוגל צבא סין (PLA) להטיל סגר ולחסום נמלים ומפרצים קריטיים באי כדי לנתק את דרכי התקשורת הימית והאווירית ואת צינורות האספקה והלוגיסטיקה לטייוואן.

בחודש שעבר דיווחה טייפיי על 148 גיחות של מטוסי קרב סיניים מעל טייוואן במשך ארבעה ימים, וזו נחשבת להסלמה דרמטית של המתיחות הנוכחית בין טייפיי לבייג'ינג. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית