הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ: הסכמה גרועה עם איראן עדיפה על פני מלחמה כושלת עמה

"איראן איננה רק בעיה של ישראל. היא איום על מדינות רבות באירופה, במזרח התיכון ובמפרץ. אני מאמין שאם יקרה משהו, התגובה צריכה להיות של ארה"ב ולא של ישראל", אמר חלוץ במסגרת מפגש סגור שערך הדסק הביטחוני וה-HLS במשרד עורכי דין תדמור לוי ושות'

תמונה באדיבות משרד עורכי דין תדמור לוי ושות'

על רקע הגדלת התקציב והאימונים לתקיפה באיראן, אומר רא״ל (מיל׳) דן חלוץ: "ההתמודדות עם איראן צריכה להיעשות על ידי מעצמת על כמו ארה"ב. ישראל היא מעצמה אזורית בלבד". 

חלוץ, אשר היה מפקד חיל האוויר ומטבע הדברים מודע היטב ליכולותיו, מתנגד לתקיפה ישראלית באיראן: "איראן איננה רק בעיה של ישראל. היא איום על מדינות רבות באירופה, במזרח התיכון ובמפרץ. אני מאמין שאם יקרה משהו, התגובה צריכה להיות של ארה"ב ולא של ישראל", אמר במפגש סגור ממשרד עורכי דין תדמור לוי. מנגד, באשר לזירה הלבנונית טען: "התגובה צריכה להיות מאוד דרסטית – יותר מב-2006."

חלוץ אמר את הדברים במסגרת מפגש סגור שערך הדסק הביטחוני וה-HLS במשרד עורכי דין תדמור לוי ושות', בראשות עורך דין שמעון אבירן, אשר כיהן במשך למעלה מ 40 שנה בתפקידים בכירים במשרד הביטחון, ובתפקידו האחרון כיהן כסגן היועץ המשפטי למערכת הבטחון למשפט מסחרי ובינלאומי.

מפגש סגור זה היה השני בסדרת מפגשים בנושאים ביטחוניים שעורך משרד תדמור לוי, בו השתתפו דיפלומטים זרים המואמנים לישראל, בדגש על נספחים צבאיים, ובכירים מהתעשיות הביטחוניות הישראליות. 

חלוץ הוסיף כי בעיניו הסכמה גרועה עם איראן עדיפה על פני מלחמה כושלת עמה: "יש לקוות כי בסופו של יום האומות המובילות את המשא ומתן עם טהרן, ככל שיתחדש, תוכלנה להגיע עמה להסכמה שתשיג מטרה אחת – פיקוח הדוק על פעילותה". 

בעניין הזירה הלבנונית אמר חלוץ, כי לצערו השכנה מצפון מתפרקת והשולט בה בפועל כיום הוא ארגון חיזבאללה, ללא קשר לבובה על חוט שנבחרה באופן רשמי. "אני סבור שבכל קונפליקט התגובה של ישראל צריכה להיות מאוד דרסטית, יותר מאשר ב-2006. זו הדרך היחידה להשיג תקופה ממושכת של שקט במזרח התיכון".

לדברי חלוץ, הבעיות הבוערות ביותר בישראל כיום הן דווקא בעיות הפנים. הממשלה החדשה בישראל היא נס, בכך שהקואליציה מורכבת מכל הספקטרום הפוליטי – כולל ערבים: "ישראל אינה יכולה להזניח 20% מהאוכלוסייה. הקושי שעולה הוא היציבות הפוליטית והצורך לטפל באלימות הגואה באוכלוסייה הערבית וביוקר המחייה". 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית