ביה״מ אישר חילוט של 15 מיליון ש"ח מנאשמים שסחרו במטבעות וירטואליים

 במחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הדגישו כי מדובר בתיק תקדימי, שבו הוגש לראשונה כתב אישום נגד נאשמים שפעלו כנותני שירות פיננסי בנכסים וירטואליים

BIGSTOCK/Copyright: Inna_Dodor

בית המשפט השלום ת"א גזר על בר מיטלמן, לב מיטלמן ועל ב.מ.ל שירותים בע"מ שבבעלותו של לב קנס בגובה 300,000 ש״ח ואישר חילוט של רכוש בגובה 15 מיליון ש״ח. בנוסף, גזר בית המשפט על בר ולב מיטלמן גם עונש מאסר על תנאי. במסגרת הסדר טיעון, הנאשמים הודו והורשעו בעבירות מס ועבירות תחבולה. זאת לאחר שבין היתר פתחו חשבונות בנק רבים, אשר שימשו להמרת מטבעות וירטואליים תוך ניצול טעותם של פקידי הבנקים.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, לב מיטלמן והחברה שבבעלותו עסקו במסחר במטבעות וירטואליים לצורך ניהול העסק. לנוכח חששו של לב כי הבנקים לא יאפשרו פתיחת חשבונות בנק לעוסק במטבעות וירטואליים, פתח חשבוננות בנק על שמו ללא שהוא מצהיר על אופי הפעילות של החברה.

לאחר שהתברר לבנקים על עיסוקו במטבעות וירטואליים, סגרו הבנקים את חשבונות הבנק שברשותו, אז פתח לב יחד עם קרובות משפחתו חשבונות בנקים רבים על שמן, זאת כאשר בר מייעץ ללב ולחברה שבבעלותו כיצד לפעול בתחבולות מול פקידי הבנק. לאור האמור קיבלו הנאשמים אפשרות לפתוח חשבונות בנק שונים בתחבולה והכל תוך ניצול טעותם של פקידי הבנק ביחס לזהות הנהנה בחשבונות, וביחס לאופי הפעילות שביצעו בחשבונות הבנק. בנוסף, יוחסו לב ולבר ששימש כמנהל החשבונות של לב, עבירות של עריכת דו"ח לא נכון, תוך השמטת הכנסה ומסירת ידיעות לא נכונות המשפיעות על חיובה של החברה במס.

במהלך החקירה נתפס רכוש רב ובעיקר – מטבעות וירטואליים מסוג ביטקוין, אתריום וריפל, יתרות זכות בחשבונות בנק בהיקף של מעל ל-5,000,000 ₪ וכלי רכב. במקביל לחקירה הפלילית הוטל עיקול על הרכוש התפוס על ידי היחידה הארצית לשומה ברשות המיסים ביחד עם פרקליטות מחוז ת"א (אזרחי).

 במחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הדגישו כי מדובר בתיק תקדימי, שבו הוגש לראשונה כתב אישום נגד נאשמים שפעלו כנותני שירות פיננסי בנכסים וירטואליים. כן ציינו כי הליכי האכיפה בתיק זה כללו שילוב זרועות בין יחידות החקירה – יחידת הסייבר בלהב 433 שבמשטרת ישראל ויחידת יהלום ברשות המסים, פרקליטות מחוז תל-אביב (אזרחי) ומחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה יחד עם היחידה הארצית לשומה ברשות המיסים ויחידת החילוט הפועלת תחת האפוטרופוס הכללי שבמשרד המשפטים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית