יסדיר את מלמ״ב בחוק? תא"ל (מיל') יובל שמעוני, החל בתפקידו

מלמ״ב הוא גוף שלא צריך להתקיים במדינה דמוקרטית ללא אסדרה חוקית. האם תא"ל (מיל') יובל שמעוני יפעל להסדרתו בחוק או שמא, ירכב על גלי האנרציה? 

קרדיט לתמונות: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
 

בטקס במעמד שר הביטחון, בני גנץ, מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר אשל ובכירי המשרד, הוענק אמש (א') כתב המינוי לממונה על הביטחון במערכת הביטחון- מלמ"ב, תא"ל (מיל') יובל שמעוני. 

שר הביטחון, בני גנץ בירך את ראש מלמ"ב הנכנס ואמר: "האתגרים המתהווים בימים אלה בעולם הביטחוני מצריכים מחשבה מעמיקה, עבודה קשה ואחריות רבה. למערך מלמ"ב יש כח רב ומשמעות גדולה, ואני בטוח שתוכל לבצע את התפקיד, תוך מציאת האיזונים הנדרשים ובניהול מוקפד. זאת כדי שהביטחון יישמר, סודות המדינה יישמרו והשימוש באמצעים השונים ימשיך להתבצע באופן מוקפד וראוי".

שר הביטחון הודה לאל"מ (מיל') גיל בן-עמי, ששימש בשנה החולפת כממלא מקום ראש מלמ"ב וממשיך בתפקידו כסגן הבכיר לראש המערך. "בן-עמי הוביל את המערך בשנה האחרונה להישגים, גם בשמירה על הביטחון הפיזי של אזרחי ישראל, גם בממד הסייבר וגם  בסיוע להסכמי הביטחון השונים, תוך שמירה על ליבת הסוד של מדינת ישראל".

מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר אשל הודה לגיל בן עמי וציין את עשייתו יוצאת הדופן והשגיו הרבים במהלך השנה שבה כיהן כממלא מקום: "מערך מלמ"ב נושא אחריות בלתי רגילה ברמה הלאומית עם רגישויות מאוד גדולות. יש לכם כח רב מאוד, תעשו בו שימוש מושכל. אני בטוח שתמשיכו לפעול היטב, גם ברגישות וגם כשצריך בנחישות, עד הסוף, כפי שאתם יודעים."

ראש מלמ"ב הנכנס, תא"ל (מיל') יובל שמעוני הודה לשר ולמנכ"ל על האמון: "הגעתי למקום הכה חשוב הזה כדי לשמור מכל משמר על ליבת הסוד של מדינת ישראל, אך בה בעת להשתנות ולשנות את הנדרש, להתאים את מלמ"ב לאתגרים המתפתחים באזורנו ולנצל במידה לא פחותה גם את ההזדמנויות סביבנו".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית