מנכ"לית סולוטו: "צריך לפעול כדי שיותר נשים ישולבו ויהיו מעורות בהייטק"

הנשים של סולוטו אירחו מפגש עם קהילת הפייסבוק "נשים בהייטק", בו דנו בתקשורת בגובה העיניים, אנרגיה, והיכולת ללמוד ולהתאים עצמך לתפקיד ולצרכים בתעשייה בה אחוז הנשים נמוך משמעותית מאחוזן בחברה

מימין לשמאל: שירה גרשוני, מובילת מחלקת מוצר HOME בסלוטו; רויטל טאוב, Program Manager בחברת Payoneer ; מירב אורן, מנכ״לית סלוטו; רותם הבר, Director of Engineering בסלוטו. צילום: גלית סבג

חברת סולוטו, בשיתוף עם קהילת הפייסבוק "נשים בהייטק", המונה מעל ל-15 אלף נשים, אירחה בשבוע שעבר מפגש מיוחד שנועד לסייע לנשים בהייטק לפלס את דרכן ולקפוץ מדרגה בקריירה. הגיעו מעל ל-80 נשים שחברות בקהילה ועובדות במגוון רחב של חברות הייטק ישראליות ובינלאומיות הפועלות בישראל, ובהן Amazon, Intel, Payoneer, Similarweb ועוד. סולוטו משמשת כמרכז הפיתוח הישראלי של חברת ה-Tech-care האמריקנית Asurion. 

האירוע כלל פאנל של נשות סולוטו שעסק בנושאי קריירה, שלאחריו נערכו מספר סדנאות שהעבירו הנשים של סולוטו. בסדנאות דנו המשתתפות בשאלות הבוערות שמעניינות כיום נשים שרוצות להתקדם בקריירה בהייטק. "הקמנו את הקבוצה הזו בשבילנו – הנשים שעובדות בהיייטק, על מנת לעזור, להתייעץ ולהרים אחת לשנייה״, אמרה מיטל ברקוביץ', מייסדת קהילת ״נשים בהייטק״, והוסיפה כי ״מאות נשים שיתפו אותנו שבעקבות הכוח והידע שקיבלו בקבוצה הן מעיזות לנהל מו"מ על שכר ולשדרג אותו, או העזו לעבור בין מקומות עבודה ולשדרג את התפקיד שלהן. אנחנו שואבות כוח, ידע והשראה אחת מהשנייה בקבוצה וזה הסוד שלנו. Just say yes ותצליחו".

מירב אורן, מנכ״לית החברה: "סולוטו גאה בצוות החזק והמגוון שלה; ההון האנושי של החברה הוא שמייחד אותנו ממקומות אחרים. אנחנו מתגאים בכך שכלל העובדים אצלנו נמדדים אך ורק לפי יכולותיהם וגאים לשמש דוגמה בנושא עם 40% נשים בהנהלה הבכירה של החברה. אני מכירה בכך שיש לנו עוד דרך ארוכה לקראת שוויון מלא בתעשייה, אך מאחלת לכולנו ששיקול המגדר יצא מסט השיקולים ומהשיח שעל סדר היום.

״מה שקורה בסולוטו הוא נדיר מדי עדיין ואנחנו צריכות לפעול כדי שיותר נשים ישתלבו ויהיו מעורות בעוד מקומות בהייטק. חשוב לי לציין שסולוטו כל הזמן מחפשת אנשים מוכשרים בתחומם ואני מזמינה כל אחד ואחת מכם להיכנס לאתר שלנו ולהסתכל על המשרות הפתוחות".

יחד עם אורן השתתפו בפאנל מיוחד של נשות סולוטו גם שירה גרשוני, מובילת מחלקת מוצר HOME ורותם הבר, Director of engineering. הן סיפרו איך הגיעו לתפקיד הבכיר בסולוטו ומה הן ממליצות לנשים בהייטק לעשות על מנת להתקדם בקריירה. בהמשך נשאלו משתתפות הפאנל מהו ה-Super Power  שלהן? מירב ענתה שכוח העל שלה הוא תקשורת בגובה העיניים, שירה ענתה שהאנרגיה הגבוהה בה היא עושה כל דבר הוא כוח העל שלה, ורותם ענתה שזו היכולת ללמוד ולהתאים עצמה בהתאם לצרכים בכל תפקיד ובכל יום. מנחת הפאנל רויטל טאוב, Program Manager בחברת Payoneer, הוסיפה שמעבר לכל ההגדרות הניהוליות והמקצועיות שלה, כוח העל האמיתי שלה הוא שהיא Problem Manager.   

קהילת "נשים בהייטק" הוקמה לפני כארבע שנים על ידי מיטל ברקוביץ במטרה לתת בית לנשים העובדות בחברות הייטק, תעשייה שאחוז הנשים בה נמוך משמעותית מאחוזן בחברה. הקהילה פועלת, מקדמת ודוחפת את הנשים לעשייה, השפעה ושיפור מתמיד באמצעות פרויקטים ומפגשים העוסקים בקידום מקצועי ואישי. בקהילה הנשים פוגשות אחת את השניה ומקיימות שיח פתוח בנושאים רבים ומגוונים כגון: סוגיות במקומות עבודה, קידום ופיתוח קריירה, שאלות מקצועיות, עזרה הדדית וחיפוש ופרסום משרות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית