ראש הCIA לשעבר: ״מי שיגיע ראשון למחשב קוואנטום אמיתי - יהיה לו יתרון אדיר״ 

דיוויד פטראוס, ראש ה-CIA לשעבר, התארח בכנס סייברטק ניו-יורק והסביר מדוע נדרש שיתוף פעולה בין משרדי ממשלה, מה האתגר ביישום גישת Zero Trust ומדוע התחרות העולמית כיום היא סביב פיתוח מחשב קוואנטי 

צילום מסך | סייברטק

אלוף (בדימוס) דיוויד פטראוס, המנהל לשעבר של ה-CIA, יש לאחד-על-אחד עם אמיר רפפורט,  מייסד כנסי סייברטק ומחבר שותף של הספר CYBERMANIA. 

אנשים עברו מהמשרדים לבתים עם התקני המחשוב שלהם וחיברו אותם לנתבים ביתיים עם רמת אבטחה נמוכה. אם בכלל. זאת, כאשר באותה תקופה ראינו תוקפים מתוחכמים פוגעים בשרשרת האספקה, מרכיבים כמו הדוא״ל של מיקרוסופט. אנחנו צריכים להבין שאין אפליקציה או מוצר יחיד שיתן לנו הגנה מלאה בסייבר. 

פטראוס התייחס גם לתפיסת ה-Zero Trust. הוא ציין כי מדובר בתפיסה המבוססת על 75-85 מוצרים שונים. היא תלויה באינטגרטור שמתקין לך, צריך לעדכן אותה. פטראוס היה זה שהכניס את השימוש בענן ל-CIA על בסיס הענן של אמזון בתצורה ייעודית לשירות הביון. 

״הבנו שאנחנו לא יכולים להיות ספק הענן של עצמנו״, מסביר פטראוס. ״תכננו אותו בגישת Zero Trust.״ פטראוס התייחס גם לתשתית הממשלתית שארה״ב מקימה בהובלת CISA על מנת לסנכרן את כלל משרד הממשלה בארה״ב מול האיומים העדכניים. 

צפו בראיון המלא

 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית