רוסיה מביאה מטוסי קרב מתקדמים לסוריה

מטוס מסוג SU-35S נראה בשדה התעופה קמישלי שבצפון-מערב סוריה

By Dmitry Terekhov from Odintsovo, Russian Federation - Sukhoi Su-35S, CC BY-SA 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=50263435

לפחות מטוס אחד מדגם SU-35S FLANKER, אחד ממטוסי הקרב הרוסיים המתקדמים ביותר, נראה בשדה התעופה קמישלי שבצפון-מערב סוריה, אזור בעל חשיבות אסטרטגית, קרוב לכוחות אמריקניים ולגבול טורקיה.

THE DRIVE מדווח כי יתכן שארבעה מטוסים מסוג זה כבר הגיעו לסוריה, ויתכן שזה סימן למטרת רוסיה לחזק את אחיזתה ונוכחותה באזור זה שבצפון-מערב סוריה. המטוס הראשון שנראה בשדה התעופה קמישלי נושא שני סוגים של טילי אוויר-אוויר: R-77 לטווח בינוני ו-R-73 לטווח קצר. ערוץ הטלוויזיה הלבנוני אל מיאדין שידר שהמטוסים כבר ביצעו כמה טיסות סיור באזור, וכפי הנראה הם יישארו בסוריה.

מקורות בסוריה מסרו כי הולכת וגדלה חשיבותו של שדה התעופה קמישלי, והוא נהפך בהדרגה לחשוב ביותר בסוריה. הוא לא מפורסם  כמו בסיס המיימים, בו נמצאים הרוסים, אך לשדה קמישלי יש חשיבות בגלל מיקומו, יחד עם שדות המימיים, טנף, T-4 ודמשק. מאז אוקטובר 2019 מגדילה רוסיה את הנכוחות הצבאית באזור זה שבצפון סוריה, ויחידות יבשה של הצבא הרוסי מסיירות באזור דרך קבע. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית