מפקד חדש לחטיבת הספקטרום וההגנה בסב"ר 

תת-אלוף ר׳ נכנס לתפקיד ראש חטיבת הספקטרום וההגנה בסב"ר במקומו של תת-אלוף דרור קשתי, אשר כיהן בתפקיד זה במהלך שלוש השנים האחרונות

דובר צה״ל

תת-אלוף ר׳ נכנס לתפקיד ראש חטיבת הספקטרום וההגנה בסב"ר במקומו של תת-אלוף דרור קשתי, אשר כיהן בתפקיד זה במהלך שלוש השנים האחרונות ומסיים את שירותו בצה״ל לאחר 25 שנות שירות. טקס חילופי המפקדים נערך היום (ג׳), במחנה 'גדעונים', בראשות ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי ובהשתתפות ראש אגף התקשוב וההגנה בסב"ר, אלוף ליאור כרמלי, מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.

בשנים האחרונות פיתחה החטיבה תורה, אמצעים ויכולות מבצעיות להתמודדות עם איומי תקיפה בממד הקיברנטי, תוך התאמה למציאות המשתנה והפגנת מקצועיות, יצירתיות ומסירות. כל זאת, עשתה החטיבה בשותפות עם כל זרועות הצבא, ארגוני הביטחון והגורמים המדינתיים, והיוותה גורם מעצב, מנחה, מטמיע ומוביל מבצעית. ביוני 2021, החטיבה קיבלה בפעם הראשונה את פרס בטחון ישראל במעמד נשיא המדינה בשיתוף קהילת ההגנה וסיכול איומי הסייבר הישראלית. 

מדברי ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי: "תחת פיקודך - חטיבת הספקטרום וההגנה בסב"ר הגיעה להישגים משמעותיים וחלה תקומה מיוחדת לחיזוק הקטלניות של צה"ל. ר', הצלחה רבה בתפקיד. אתה קצין מוכשר עם הרבה ניסיון ואני משוכנע ובטוח שתקח את החטיבה קדימה". 

מדברי ראש אגף התקשוב וההגנה בסב"ר, אלוף ליאור כרמלי: ״במהלך כמעט שלוש שנים השכלת לנווט את החטיבה ואנשיה ביד מקצועית בוטחת ומיומנת ונשאת את החטיבה לשיאים חדשים. הקמת את מערך הסייבר ההגנתי והובלת קרבות ומערכות בסב"ר. במהלך מבצע "שומר החומות" הובלת את תכנונם וביצועם של מבצעים מיוחדים שהמחישו את קפיצת הדרך שביצעה החטיבה בשנים האחרונות. אני מודה לך מעומקי ליבי על המסירות, המקצועיות והמצוינות״.

מדברי ראש חטיבת הספקטרום וההגנה בסב"ר היוצא, תת-אלוף דרור קשתי: "ר׳, כמאמר הקלישאה, אתה האיש הנכון במקום הנכון, בזמן הנכון. אתה מגיע לתפקיד מוכן ובשל, כאשר עברת בכל התחנות הנכונות. שילבת עיסוק בעולמות הספקטרום, הובלת את עולמות בניין הכח הקיברנטיים וההגנתיים בצה"ל״.

מדברי ראש חטיבת הספקטרום וההגנה בסב"ר הנכנס, תת-אלוף ר׳: "כיום המימד הקיברנטי הינו מימד לחימה פעיל ואינטנסיבי. האיומים בסב"ר ובספקטרום מתפתחים בקצב גבוה ודורשים מאיתנו לשכלל באופן קבוע את תפיסות הפעולה שלנו. האנשים האיכותיים בחטיבה הם סוד ההצלחה והם אלו שמאפשרים לכבוש פסגות נוספות.״

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית