תושב קנזס מודה: פרצתי בסייבר למתקן מים ציבורי

האיום הפנימי ממשיך להיות אתגר עבור העוסקים בהגנת סייבר. וויאט טרבניצ'ק, בן 23 מלוריין, קנזס, מודה שהשתמש בחיבור מרחוק כדי לפגוע במסנן במתקן מים - זאת, לאחר שסיים לעבוד במקום

bigstock

האיש, וויאט טרבניצ'ק, בן 23 מלוריין, היה עובד במתקן לטיפול במי השתייה של מחוז אלסוורת' בין ינואר 2018 לינואר 2019. כחלק מתפקידו במתקן, הוא השתמש במערכת התחברות מרחוק כדי לנטר את המפעל לאחר שעות העבודה, על פי מסמכים שהוצגו בבית המשפט.

במרץ 2019, חודשיים לאחר שהתפטר מתפקידו במחוז המים הכפריים פוסט רוק, טרבניצ'ק השתמש באותה מערכת התחברות מרחוק כדי לכבות את המתקן ולכבות את אחד המסננים שלו.

למערכת של המפעל, כך גילו החוקרים, יש גישה מהטלפון הסלולרי של טרבניצ'ק והמכשיר היה ברשותו כשהמתקן הושבת. הנאשם סיפר לחוקרים כי בליל האירוע הוא היה שיכור ולא זכר דבר.

"הגנה על מי השתייה של אמריקה היא בראש סדר העדיפויות של EPA. אנחנו נמשיך במאמצים הממוקדים שלנו עם משרד המשפטים והמדינות בזמן שאנו חוקרים ורודפים אחר כל איומים שעלולים להיות מופנים כלפי משאבי מי שתייה חיוניים בקהילה", אמר לאנס אריג ממחלקת החקירות הפליליות של הסוכנות להגנת הסביבה בקנזס.

טרבניצ'ק הודה בפגיעה במחשב במהלך גישה לא מורשית ובהתעסקות במערכת מים ציבורית. ה-EPA וה-FBI ממליצים לגזור עליו עונש של 12 חודשי מאסר. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית