אנחנו יודעים מה עשית בקיץ האחרון: דיווח - סין ביצעה שני ניסויים בטיל היפרסוני 

דיווח עדכני של אתר הפייננשל טיימס חושף כי סין ביצעה בקיץ האחרון שני ניסויים בטילים היפרסונים, ולא אחד כפי שפורסם מוקדם יותר 

On October 14, Premier Li Keqiang attended the opening ceremony of the 130th China Import and Export Fair (Canton Fair) and Pearl River International Trade Forum in Guangzhou and delivered a keynote speech | gov.cn

לפי דיווח עדכני של ft.com, סין ביצעה בקיץ האחרון שני ניסויים בטילים היפרסונים. בדיווח ראשון של אותו מקור, דובר על ניסוי אחד באוגוסט האחרון. הדיווח העדכני מוסיף עוד ניסוי ב13 לאוגוסט. 

מנגד, סין הכחישה כי מדובר בטיל התקפי, וטענה כי מדובר בניסוי במשגר לווינים רב שימושי. עם זאת, לא כולם נוטים להסכים עם סין. 

בראיון לתוכנית "השעה הבינלאומית" בכאן רשת ב, טען טל ענבר, מומחה טילים ישראלי ועמית מחקר בכיר ב-MDAA, כי בעבר, סין לא הסתירה ניסויים מדעיים בכלים חלליים אזרחיים. 

לפיו, עצם ההסתרה של האירועים, אותם חשף אתר הפייננשל טיימס, וההתייחסות המאוחרת של סין, מצביעים על כך שככל הנראה מדובר באירועים שסין ניסתה להסתיר. 

הבית הלבן סירב להגיב. גורמי ממשל אמריקאים, כולל שר ההגנה לויד אוסטין, סירבו לאשר או להכחיש את קיומה של הבדיקה, שנותרה מסווגת. 

נשיא ארה״ב ג'ו ביידן הביע דאגה מנשק היפרסוני. כשנשאל ביציאה מוושינגטון לפנסילבניה אם הוא מודאג מפיתוח כלי הנשק המהירים, הוא השיב "כן". 

משרד החוץ הסיני הכחיש את הסיפור של FT כאמור ואמר כי שיגר מטוס חלל בלבד, אך ניסוי זה נערך ב -16 ביולי. שגרירות סין בוושינגטון סירבה להגיב.

אדמירל צ'ארלס ריצ'רד, ראש הפיקוד האסטרטגי שמפקד על כוחות הגרעין האמריקאים, אמר בשיחה עם העיתון הצבאי האמריקאי ״כוכבים ופסים״ בגרמניה כי הוא "לא הופתע" מהדיווח של FT. הוא הוסיף כי גם הוא לא יתפלא אם יעלו דיווחים נוספים בחודש הבא.

ריצ'רד, שהגביר אזהרות על כוחות הגרעין הסינים השנה, אמר לעיתון כי "ההתרחבות עוצרת הנשימה" פירושה שסין יכולה "לבצע כעת כל אסטרטגיית הפעלה גרעינית אפשרית".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית