בריטניה: חבר פרלמנט נרצח - החשד: טרור

צעיר בן 25, כנראה ממוצא סומלי, נעצר על ידי משטרת בריטניה כחשוד ברצח חבר הפרלמנט הבריטי דיוויד איימס

By Richard Townshend - https://members-api.parliament.uk/api/Members/44/Portrait?cropType=ThreeFourGallery: https://members.parliament.uk/member/44/portrait, CC BY 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=86618965

צעיר בן 25, כנראה ממוצא סומלי, נעצר על ידי משטרת בריטניה כחשוד ברצח חבר הפרלמנט הבריטי דיוויד איימס ביום ששי בכנסיה בעיר מזרחית ללונדון. המשטרה הודתה שמדובר בפיגוע טרור וכי בחקירה הראשונה התברר שלחשוד ":היתה מוטיבציה פוטנציאלית הקשורה לקיצוניות מוסלמית", והוא יואשם ברצח.

אנגליה זועזעה מרצח חבר פרלמנט (מפלגת נהשמרנים) ןבשבת הניחו ראש הממשלה בוריס ג'ונסון יחד עם כמה שרים בממשלתי וראשי מפלגתו זרים ליד מקום הרצח בעיר ליי-און-סי מזרחית מלונדון. איימס נרצח כאשר נפגש בכנסיה עם בוחרים, במקובל בפרלמנטריזם הבריטי. הרצח אירע חמש שנים אחרי רצח חבר הפרלמנט ממפלגת הלייבור ג'ו קוקס.

דייוויד איימס, בן 69,  נדקר כמה פעמים בסכין בכנסיה והדוקר נעצר זמן קצר אחרי הפיגוע. הסכין נמצאה במקום. חברי פרלמנט תיארו את האירוע במתקפה  על הדמוקרטיה, ושר הפנים פריטי פאטל הודיע שהודקו וחוזקו אמצעי הביטחון והשמירה על חברי הפרלמנט.

סוכנויות הידיעות מוסרות כי בנין הפרלמנט, ארמון וסטמינסטר במרכז לונדון, שמור היטב, אולם כאשר חברי פרלמנט נפגשים עם בוחריהם במקומות שונים ברחבי בריטניה, לעיתים קרובות אין עליהם שמירה כלל. על פי המנהג, חבר הפרלמנט משוחח עם קבוצת בוחרים ואחרי כן מקיים פגישות אישיות עם אזרחים שמבקשים את עזרתו בנושאים שונים, וכך היה ביום ששי. עתה שוקלים לשנות את המתווה של פגישות אלו עם בוחרים.

וושינגטון פוסט מוסר כי הצעיר שנעצר הוא אזרח בריטי וכי שמו לא הופיע בשום רשימה של מעורבים או חשודים בטרור. המשטרה ערכה בסוף השבוע חיפושים בשתי כתובות בלונדון שאולי היו קשורות לאיש שנעצר. 

דייוויד איימס היה חבר פרלמנט מ"ספסלים האחוריים", אך מתואר כג'נטלמן אנגלי הגון, איש רעים שהתפרסם באהבתו לבעלי חיים ולדאגה להם בפעולות חקיקה בפרלמנט. הוא היה אב לחמישה. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית