נורקום תקשורת פרסה סיבים אופטיים בקיבוץ פלך שבגליל המערבי

חברי קיבוץ פלך שבגליל המערבי יוכלו מעתה ללמוד לעבוד ולהנות מגלישה במהירות של עד 1 ג'יגה 

צילום: משרד התקשורת
 

 חברת נורקום תקשורת (NOORCOM) ביצעה לראשונה פריסת תשתית סיבים אופטיים בקיבוץ פלך בגליל המערבי הנמצא בתחום המועצה האזורית משגב. החברה חיברה את 250 תושבי הקיבוץ, וכן את מבני הציבור ועסקי הקיבוץ, לתשתית אינטרנט מהירה במיוחד, על גבי סיב לכל בית ומבנה, בפרק זמן של כחודשיים.

החברה נמצאת בימים אלו בעיצומה של פריסת תשתית בישוב נוסף, ומנהלת במקביל מו"מ עם כמה משקיעים אסטרטגיים בליווי EY ישראל. לחברה פוטנציאל פריסה של כחצי מיליון משקי בית בפריפריה הכלכלית ובמגזר הערבי שרובם אינם עתידים לקבל מענה מהחברות בעלי הרישיון הפועלות כיום בשוק.

מדברי מנכ"ל חברת נורקום, בילאל ג'בילי: "המטרה שלנו בנורקום היא לחבר כמה שיותר משקי בית בפריפריה לתשתית הסיבים האופטיים, וזאת על מנת לגשר על הפערים הקשים באזורים המרוחקים והמוחלשים, ולאפשר למידה, עבודה ומרקם חיים שוויוני לכלל אזרחי המדינה, באמצעות חיבורם לתשתיות תקשורת מהירות ואמינות".

מדברי מזכירת הקיבוץ, מיכל מאירס: "אנו שמחים ומברכים על המהלך שבוצע עם חברת נורקום תקשורת, המספק לחברי קיבוץ פלך תשתית אינטרנט מהירה,  ומאפשר למידה ועבודה מרחוק, על אף היותנו קיבוץ בפריפריה. היה לנו חשוב לספק לחברי הקיבוץ תשתית תקשורת מהירה ואיכותית. הקיבוץ ביצע בשיתוף חברת נורקום פריסת תשתיות בבעלות הקיבוץ אשר ישמשו אותנו לעוד שנים רבות".

"נורקום תקשורת" הוקמה על ידי המנכ"ל, בילאל ג׳בילי וסמנכ"ל ההנדסה, שי דוידור. החברה הוקמה מתוך חזון לסגירת הפער הדיגיטלי בחברה וחיבור אינטרנט אולטרה מהיר ליישובי הפריפריה בכלל ולחברה הערבית בפרט. החברה הייתה הראשונה לעמוד בתנאים לקבלת רישיון מיוחד ממשרד התקשורת לפריסת תשתית רחבת פס בישראל וברשותה היתר אספקת שירותי גישה לאינטרנט (ISP).

הפריסה בקיבוץ פלך הינה במודל בו הקיבוץ משלם על הפריסה והוא הבעלים של התשתית הפנימית בקיבוץ (מודל נס״ר). נורקום תקשורת ביצעה את הפריסה והיא ספקית האינטרנט של הקיבוץ. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית