אזרח אמריקני סייע לקוריאה הצפונית לעקוף סנקציות ע״י שימוש בבלוקצ׳יין

מחלקת המשפטים מסרה כי  וירג׳יל גריפית׳ סיכן את הביטחון הלאומי של ארה״ב, וכי הוא צפוי לעונש מקסימלי של 20 שנות מאסר

BIGSTOCK/Copyright: polack

מתכנת אמריקני בשם וירג׳יל גריפית׳ הודה באשמה בקשירת קשר להפרת חוק סמכויות החירום הבינלאומי של ארה״ב, בכך שסיפק לקוריאה הצפונית ייעוץ טכני בנוגע לשימוש בטכנולוגיות בלוקצ׳יין ומטבעות מבוזרים שסייעו לה לעקוף את הסנקציות שהטילה עליה וושינגטון – כך מסרה מחלקת המשפטים האמריקנית בתחילת השבוע.

״וירגי׳ל גריפית׳ הודה בבית המשפט כי הסכים לסייע לאחת היריבות המסוכנות של מדינתנו. הוא עבד בשיתוף פעולה עם אחרים כדי לספק שירותים קריפטוגרפיים לקוריאה הצפונית ולסייע לה להתחמק מהסנקציות״, מסרה אודרי שטראוס, התובעת הפדרלית של מחוז ניו יורק דרום, שם נשפט גריפית׳, והוסיפה שהוא ״סיכן את ביטחונה הלאומי של ארה״ב בכך שחתר תחת הסנקציות שנקטו הקונגרס והנשיא כדי להפעיל לחץ מקסימלי על האיום הנשקף מהמשטר הצפון קוריאני הבוגדני״.

על פי כתב האישום החל גריפית׳, מומחה לטכנולוגיית בלוקצ׳יין ובמיוחד למטבע את׳ריום, לגבש את תכניתו לסייע לקוריאה הצפונית על ידי פיתוח תשתיות מקומיות, כולל לכריית מטבעות מבוזרים. מחלקת המשפטים מסרה ש״גריפית׳ ידע שקוריאה הצפונית יכולה להשתמש בשירותים אלה כדי לחמוק מהסנקציות האמריקניות ולממן את תכנית הנשק הגרעיני שלה ופעולות בלתי חוקיות אחרות״.

באפריל 2019 נסע גריפית׳ ל״ועידת המטבעות הקריפטוגרפיים״ שנערכה בפיונגיאנג, למרות שאישור הנסיעה שביקש מהרשויות האמריקניות נדחה, וסיפק הדרכה בנוגע לשימוש בטכנולוגיית בלוקצ׳יין להלבנת כספים. בפרסום של מחלקת המדינה מצוין כי ההדרכה שלו התמקדה, בין היתר, ב״דרכים לשימוש בטכנולוגיה זו עבור חוזים חכמים שישרתו את קוריאה הצפונית בדרכים שונות, כולל במו״מ על נשק גרעיני עם ארה״ב״. בנוסף, קישר בין גורמים מקומיים בקוריאה הצפונית לבין מומחי קריפטו, וניסה לגייס אזרחים אמריקניים נוספים למטרתו.

גריפית׳, בן ה-38, נעצר בסוף שנת 2019. כאמור, הוא הודה במיוחס לו וצפוי לגזר דין מקסימלי של 20 שנה מאחורי הסורגים. גזר הדין יינתן בינואר 2022. קוריאה הצפונית מהווה את אחת השחקניות המשמעותיות בעולם פשיעת הסייבר, שמהווה גם מקור הכנסה עיקרי עבורה, והתרחבות יכולותיה בתחום מעוררת דאגה ברחבי העולם.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית