שת"פ ימי בין בחריין לבין כוח משימה אמריקני לשמירה על המפרץ הפרסי

כוח המשימה 59 שמקים הצי יהיה ראשון מסוגו ויופקד על אזורי אוקיאנוס עצומים במפרץ הפרסי, במפרץ עומאן, בים סוף וחלקים של האוקיאנוס ההודי

Video by Spc. Aleksander Fomin

מנהיגי בחריין התחייבו לשיתוף פעולה עם כוח משימה חדש של הצי האמריקני בתחום של הפעלת כלי טיס בלתי מאויישים למשימות מבצעיות ימיות.

הצי אמריקני הודיע כי מפקד הצי של בחריין ומפקד משמר החופים ביקרו במתקני הצי אמריקני בבחריין ובמפקדת פיקוד מרכז של צבא ארה"ב כדי לסכם את פרטי השת"פ.  בחריין היה השותפה הראשונה שתפעל עם כוח המשימה בשורה של תרגילים ותמרונים, שבהם יופעלו כלי טיס בלתי מאויישים ומאויישים יחד עם כוחות צבא אזוריים.

כוח המשימה 59 שמקים הצי יהיה ראשון מסוגו ויופקד על אזורי אוקיאנוס עצומים במפרץ הפרסי, במפרץ עומאן, בים סוף וחלקים של האוקיאנוס ההודי.

תת אדמירל ברד קופר, מפקד כוחות הימי של פיקוד מרכז NAVCENT אמר ל-SPACE WAR כי היוזמה החדשה תאפשר להרחיב את המודעות של הכוחות הימיים באזור, מעל ומתחת למים, ולשפר את כוח ההרתעה. 

הצי מוסר כי הגיאוגרפיה, האקלים והחשיבות האסטרטגית של האזור הם זירה אידאלית לחדשנות בתחום מערכות בלתי מאויישות, ומדובר בשלוש נקודות קריטיות: מצרי הורמוז, תעלת סואץ ומצרי באב אל מנדב שבדרום תימן. 

בתחילת השנה הודיעו הצי והמרינס על אסטרטגיה חדשה בתחום הבלתי מאויישים, הכוללת בניית תשתית דיגיטלית שתאפשר אינטגרציה של יכולות כטמ"מים ורחפנים למיניהם.  
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית