אפגניסטן: קרבות בעמק פנג'שיר בין טאליבן ל"חזית ההתנגדות הלאומית"

כוחות טאליבן וכוחות אופוזיציה מנהלים קרבות ירי על השליטה בעמק פנג'שיר שמצפון לבירה קאבול

By United States Army - http://news.soc.mil/releases/News%20Archive/2009/January/090106-04.html, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=5668038

כוחות טאליבן וכוחות אופוזיציה מנהלים קרבות ירי על השליטה בעמק פנג'שיר שמצפון לבירה קאבול, וכבר מדווחים על עשרות הרוגים ופצועים.

ראש שירותי המודיעין של פקיסטן (ISI) גנרל  פאיז חמיד הגיע בסוף השבוע לקאבול הבירה, ומקור בפקיסטני אמר על כך שגנרל חמיד יסייע לטאליבן לארגן מחדש את צבא אפגניסטן. ארה"ב טוענת כבר שנים  שהמודיעין רב העוצמה של פקיסטן, ארגון ISI, תומך בטאליבן ומשתף אתו פעולה.

סוכנות רויטרס מוסרת מקאבול שההודעה על הקמת ממשלה חדשה צפויה השבוע, ומייסד ארגון טאליבן מולה עבדול גאני ברדאר הוא שיעמוד בראש הממשלה והמשטר החדש בקאבול. שגריר קטאר בקאבול אמר בסוף השבוע כי מבחינה טכנית ניתן לפתוח את נמל התעופה הבינלאומי של קאבול לטיסות מסחריות, ויש ידיעות שכמה טיסות פנים כבר בוצעו.

מעצמות המערב הודיעו כי יהיו מוכנות לשלוח לאפגניסטן סיוע הומניטרי, אולם הכרה  בממשלה חדשה בקאבול תלויה בהתנהגות הממשלה שתקום וטאליבן. טאליבן הודיע שכוחותיו  כבר כבשו את עמק פנג'שיר, אולם כוחות ההתנגדות מכחישים. 'חזית ההתנגדות הלאומית של אפגניסטן', המאגדת כמה ארגוני התנגדות לטאליבן, הודיעה שבסוף השבוע התחוללו קרבות ירי בכמה  מקומות, וכי 17 איש נהרגו ויותר מ-40 נפצעו.

קבוצה של טייסים אפגניים שנמלטו מארצם עם מטוסיהם לאוזבקיסטן השכנה, הביעו חשש כי אם יוחזרו לארצם הם יוצאו להורג. מדובר ב-465 אנשי צבא וחיל  האוויר האפגאני שנמלטו לאוזבקיסטן. אחד הטייסים האפגניים שוחח בטלפון עם כתב רויטרס וסיפר לו שהוא וחבריו  מוחזקים בתנאים של כמעט מעצר, והאוזבקים מזהירים אותם שלא יוכלו להישאר באוזבקיסטן לזמן רב. "אם נחזור לאפגניסטן, אנו צפויים לגזר דין מוות", אמר אחד הטייסים. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית