שרי ההגנה והחוץ של ארה"ב יוצאים למסע תודות במדינות המפרץ

לויד אוסטין ואנתוני בלינקן מבקרים השבוע במפרציות כדי להודות להם על שת"פ בפינוי מאפגניסטן. "ארה"ב תשמור על ערוצי תקשורת עם הטאליבן"  

Secretary of State Antony J. Blinken delivers remarks to the press to provide an update on our approach to Afghanistan, at the U.S. Department of State in Washington, D.C., on September 3, 2021. [State Department photo by Freddie Everett/ Public Domain]

שרי ההגנה והחוץ של ארה"ב, לויד אוסטין ואנתוני בלינקן, יוצאים ל"ביקורי תודה" בארצות המפרץ הפרסי כדי להודות להן על הסיוע לארה"ב במבצע הפינוי מאפגניסטן.

שר ההגנה לויד אוסטין יבקר השבוע בסעודיה, בקטאר, בבחריין ובכווית, ודובר הפנטגון הודיע שאוסטין ייפגש עם מנהיגי מדינות המפרץ ששיתפו פעולה עם ארה"ב בפינוי כוחותיה מאפגניסטן. שר החוץ אנתוני בלינקן הודיע שבתחילת השבוע יבקר בקטאר כדי להודות למנהיגיה על הסיוע בפינוי. 

בסך הכל, מדווחת סוכנות רויטרס, פונו מקאבול 120 אלף אמריקנים ובעלי אזרחויות אחרות במבצע פינוי מהגדולים בהיסטוריה המודרנית.

שר החוץ בלינקן הודיעי כי ייפגש עם מנהיגים של הטאליבן בעת ביקוריו בקטאר ובבסיס הצבאי האמריקני רמשטיין בגרמניה. לדבריו ממשלת ארה"ב תמשיך "לשמור על ערוצי תקשורת עם הטאליבן בנושאים בעלי עניין משותף", ובעיקר ישוחחו על אפשרויות לפינוי אנשים נוספים שנשארו באפגניסטן.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית