סעודיה: מאמצי הממשל להקים תשתית ענן לאומית 

בריאד מחפשים להקים תשתית ענן לאומית ונפגשים עם חברות צרפתיות ואמריקאיות לצורך הנושא

bigstock

בחודש יולי האחרון טסו שר החוץ הסעודי ואיש העסקים הקשור לתעשיית הביטחון, פייסל בן פרחאן אל סאוד, לפריז.  בתחילת אוגוסט הגיע תורו של שר התקשורת עבדאללה בן עאמר אל סווהא לבקר בבירה הצרפתית. אל סווהא, לשעבר בכיר בסיסקו, מקורב מאוד ליורש העצר מוחמד בן סלמאן. הוא יושב בדירקטוריונים של הקרן האישית שלו MiSK ושל העיר העתידנית NEOM. כך לפי פרסום של intelligenceonline

הביקור נועד רשמית לכונן שיתוף פעולה טכנולוגי חדש בין שתי המדינות אך בצד הביעו המבקרים הסעודים עניין רב בפתרונות טכנולוגיית ענן צרפתיים בפגישות עם מובילת השוק הצרפתית OVH ומפעילת הטלקום Iliad. 

ריאד מחפשת לחזק את מרכזי הנתונים שלה ושירותי הענן. למרות שסעודיה מתקדמת בתחום זה עם סיסקו ומיקרוסופט, היא לא שללה עבודה מול חברות שאינן אמריקאיות כדי שנתונים ריבוניים מסוימים לא יהיו תלויים בספק אחד. ל- Huawei הסינית יש כבר מספר מרכזי נתונים מסחריים בסעודיה.

אל סווהא, כאמור, הוא כוכב עולה בריאד, אשר מונה ליו"ר ועדת החלל הסעודית (SSC) בחודש מאי האחרון. בביקורו בצרפת הוא בילה חלק מהביקור בהשתתפות במצגות על שיתוף פעולה פוטנציאלי בחלל, שאורגן על ידי המכון הצרפתי לחקר החלל וקבוצת איירבוס. 


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית