צרפת, גרמניה ובריטניה מודאגות מהעלאת שיעורי העשרת אורניום באיראן 

שלוש המדינות פרסמו הודעה משותפת בברלין ובה הבעת דאגה מהכלול בדוח האו"ם בדבר העשרה מ-20 ל-60 אחוזים, וקבעו כי זה צעד לקראת פיתוח נשק גרעיני

IRNA

צרפת, גרמניה ובריטניה הביעו דאגה מהידיעות שאיראן הגבירה את שיעור העשרת האורניום וקבעו כי יש בכך הפרה של התחייבויותיה של טהרן.

שלוש המדינות פרסמו הודעה משותפת בברלין ובה הבעת דאגה מהכלול בדוח האו"ם בדבר העשרה מ-20 ל-60 אחוזים, וקבעו כי זה צעד לקראת פיתוח נשק גרעיני. "על איראן לחזור לשולחן הדיונים בווינה על הסכם הגרעין", קובעים שלושה שרי החוץ, "ואנו הדגשנו כמה פעמים  שהזמן לא עובד לטובת אף לא אחד בנושא זה".

נשיא איראן אברהים ראיסי קרא אתמול ליפן לשחרר כספים איראניים שהוקפאו ביפן בגלל סנקציות שהטילה ארה"ב. ראיסי נפגש עם שר החוץ היפני טושימיצו מוטגי המבקר בטהרן. 

סוכנות רויטרס מדווחת שאיראן איננה יכולה לשים יד על מיליארדי דולרים, שהם תמורות של יצוא מנפט. הכסף מופקד בבנקים מחוץ לאיראן, כולל שלושה מיליארד דולר המופקדים ביפן. ארה"ב הטילה ב-2018 סנקציות על איראן בתחומי בנקאות ואנרגיה.

בווינה מצפים להודעה של איראן ושש המדינות החתומות על הסכם הגרעין בדבר חידוש השיחות על ההסכם. חוששים שהנשיא החדש ראיסי ינקוט קו קשוח ונוקשה בכל הקשור לשיחות הסכם הגרעין בווינה. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית