קולוניאל פייפליין: חודשים אחרי המתקפה, מידע חדש ממשיך להתגלות

מפעילת צינור הדלק הגדול בארה״ב החלה בשליחת מכתבי התרעה לכמעט 6000 איש שפרטיהם האישיים נפלו לידי התוקפים. לדברי החברה, היא גילתה זאת רק לאחרונה

תחנת דלק בוושינגטון הבירה לאחר מתקפת הסייבר על קולוניאל פייפליין, מאי 2021. צילום: REUTERS/Yuri Gripas/File Photo

קולוניאל פייפליין, מפעילת מערכת צינורות הדלק הגדולה בארה״ב, ממשיכה לגלות עוד ועוד השלכות של מתקפת הסייבר ששיתקה את פעילותה בחודש מאי האחרון. בימים האחרונים החלה החברה לשלוח מכתבי התרעה לכמעט 6,000 איש עליהם נאספו פרטים אישיים במהלך המתקפה – כגון שמות, כתובות, פרטי יצירת קשר ונתוני תעודות זיהוי שונות כמו מספר רישיון נהיגה או ביטוח לאומי. לדברי החברה, רק לאחרונה למדה על גניבת רשומות אלה, ומרבית הנפגעים הינם עובדיה בהווה או בעבר.

כזכור, בתחילת חודש מאי שיתקה המתקפה את המחשבים המנהלים את צינור הדלק המרכזי של החברה, שאחראית לאספקת כ-45% מהדלק של החוף המזרחי של ארה״ב, מה שהוביל לחוסרים זמניים באספקת דלק במזרח ובדרום ארה״ב. מאחורי המתקפה עומדת הקבוצה הזדונית DarkSide, שלדברי מרבית האנליסטים פועלת משטחי רוסיה, והיא הובילה להחרפת המתיחות בין וושינגטון למוסקבה.

קולוניאל פייפליין שילמה כופר בסך של כ-4.4 מיליון דולר בביטקוין, אך מרבית הסכום הוחזר בהמשך על ידי ה-FBI. מאז נעלמה קבוצת DarkSide, אך על פי מומחי סייבר שונים, ייתכן ומיתגה עצמה מחדש תחת שם אחר, וחזרה להיות פעילה מאוד בעולם הכופרה.   

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית