כאוס וייאוש בנמל התעופה של קאבול

ביידן מגן על החלטתו וטאליבן מבטיח לכבד זכויות נשים ומיעוטים "עלפי ערכי האיסלם"

https://twitter.com/WhiteHouse/status/1427359640518643723?s=20

כאוס וייאוש בנמל התעופה של קבול, בעוד הנשיא ביידן מגן על צורת נסיגת צבאו מאפגניסטן. כך מתארים כתבי סוכנויות הידיעות את הנעשה במדינה.

בנמל התעופה של קבול ראה העולם את תמונות מטוס התובלה של חיל האוויר האמריקני מנסה להמריא כשמאות אפגנים צרים עליו כדי להימלט מהמדינה. אדם אחד נהרג בניסיון הזה, ועוד חמישה כנראה נדרסו על ידי ההמון. חיילים אמריקניים ירו באוויר כדי להרחיק את המנסים להימלט.

בשידור טלוויזיה ביום שני בלילה הגן ביידן על החלטתו באומרו שהיה עליו להכריע בין לחימה אינסופית של חיילים אמריקניים במלחמת אזרחים באפגניסטן לבין הוצאת הצבא, החלטה שקיבל קודמו טראמפ. "אני עומד מאחורי החלטתי", אמר ביידן, "אחרי 20 שנה למדתי בדרך הקשה שלעולם לא נמצא זמן מתאים להוציא את הכוחות, ולכן היינו שם". הוא האשים את הנהגת אפגניסטן בכך שנמלטה מהמדינה  ואת הצבא שלא גילה שום רצון להילחם.

ביידן ספג ביקורת בבית: "אפגניסטן אבודה, וכל טרוריסט בעולם מריע", אמר מיץ' מקונל מקנטקי, ואילו סנטור מרק וורנר, יו"ר וועדת המודיעין של הסנט, אמר שהוא רוצה תשובות למה וושינגטון לא היתה מוכנה טוב יותר לתרחיש הגרוע ביותר. 
שר החוץ הסיני וואנג יי  אמר לעמיתו האמריקני אנתוני בלינקן שלנסיגת האמריקנים יש השלכה שלילית וחמורה, והבטיחי שסין תשתף פעולה עם ארה"ב להשגת יציבות באפגניסטן.

דובר הטליבן שאהיל שאהין אמר לסוכנות הידיעות  DUNYA NEWS שארגונו יפעל לשיפור הביטחון בקבול ויכבד את זכויות הנשים והמיעוטים "על פי ערכי האסלאם". מאות חיילים אפגניים נמלטו אתמול לאוזבקיסטן ועמם 22 מטוסים צבאיים ו-24 מסוקים.
שר ההגנה אוסטין לויד אישר משלוח גדוד נוסף לקבול כדי לאבטח את הפינוי, ועתה יש בבירה האפגנית 6,000 לוחמים אמריקניים למשימה זו.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית