דיווח: סין מפעילה מתקני חקירות ׳שחורים׳ בדובאי 

צעירה סינית סיפרה לAP שנחקרה בוילה בדובאי שהוסבה לאתר חקירות. גורמים בדובאי גם לא הגיבו לבקשות הבהרה מצד גוף התקשורת 

Li Keqiang, ראש ממשלת הרפובליקה העממית של סין. תמונה: www.gov.cn

צעירה סינית מספרת שהוחזקה במשך שמונה ימים במתקן מעצר סודי בניהול סיני בדובאי יחד עם לפחות שני אויגורים, במה שעשויה להיות העדות הראשונה לכך שסין מפעילה "אתר שחור" מעבר לגבולותיה. כך לפי דיווח של AP

האישה, וו הואן בת ה -26, הייתה במנוסה להימנע מהסגרה בחזרה לסין מכיוון שארוסה נחשב למתנגד משטר בסין. וו סיפרה לסוכנות הידיעות AP כי היא נחטפה ממלון בדובאי ועוכבה על ידי גורמים רשמיים סינים בוילה שהוסבה לכלא, שם ראתה או שמעה שני אסירים נוספים, שניהם אויגורים.

היא נחקרה ונאלצה לחתום על מסמכים משפטיים המפלילים את ארוסה על כך שהטריד אותה, לדבריה. לבסוף היא שוחררה ב -8 ביוני וכעת היא מבקשת מקלט בהולנד.

אף ש"אתרים שחורים "נפוצים בסין, העדות של וו היא העדות היחידה כי בייג'ין הקימה מתקן חקירות במדינה אחרת. אתר כזה ישקף כיצד סין משתמשת יותר ויותר בכוח הבינלאומי שלה כדי לעצור או להחזיר אזרחים שהיא רוצה מחו"ל, בין אם הם מתנגדים, חשודים בשחיתות או מיעוטים אתניים כמו האויגורים.

ב-AP לא הצליחו לאשר או להפריך את המידע של וו באופן עצמאי, והיא לא הצליחה לאתר את המיקום המדויק של האתר השחור. עם זאת, כתבים ראו ושמעו ראיות מאששות, כולל חותמות בדרכון שלה, רישום טלפוני של פקיד סיני ששאל אותה שאלות והודעות טקסט ששלחה מהכלא לכומר שעזר לבני הזוג.

סין לא נענתה למספר בקשות של AP שנשלחו למשרד החוץ ולקונסוליה שלה בדובאי. 

גורמים בדובאי גם לא הגיבו למספר שיחות טלפון ובקשות למשטרת דובאי, משרד התקשורת בדובאי ומשרד החוץ והאיחוד האירופי.


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית