אורקל נגד אגף התקשוב: ״אינם מבינים את הטכנולוגיה ואינם מכירים את העובדות״

אורקל הפסידה את מכרז נימבוס בגלל חוות דעת של אגף התקשוב בצה״ל, כך לפי כלכליסט. מנגד טוענים באורקל שבצה״ל לא מבינים את הטכנולוגיה שלהם

bigstock

על פי דיווח של כלכליסט, חוות הדעת של אגף התקשוב וההגנה היא שהכשילה את ההצעה של אורקל במכרז נימבוס (מכרז ענן לשירותי ממשלה). במכרז זכו החברות אמזון וגוגל. גם מיקרוסופט הפסידה. 

״עמדת צה"ל שגובשה על ידי צוות שכלל אנשים בעלי ידע טכני רחב ורב־שנים בתחום ה־IT והענן, היתה נחרצת לגבי הפתרונות של אורקל. ל"כלכליסט" נודע כי בחוות הדעת של אגף התקשוב וההגנה, שעליה חתום תא"ל אבטליון, נטען כי שירותי הענן OCI של אורקל נופלים משמעותית מההצעות שהגישו שאר החברות המתמודדות״, נכתב בפרסום. 

על פי הדיווח, המערכת של אורקל חסרה יכולות אורגניות של Virtual desktop infrastructure, שירותים מתקדמים הדרושים לניתוח ביג דאטה ויכולות הצפנה ״שאינן עומדות כלל בתנאי המכרז״. 

ובכן, על פי אורקל, "ענן אורקל הוא המתקדם והמאובטח ביותר בעולם. אורקל הקימה ענן דור שני באיכות הגבוהה ביותר, במודל אבטחה ייחודי. אורקל מספקת שירותי ענן לעשרות ממשלות ברחבי העולם, כמו גם לשמונה מתוך 10 הארגונים הפדרליים הגדולים בארה"ב, כולם עושים שימוש בענן אורקל. כל מי שטוענים אחרת אינם מבינים את הטכנולוגיה ואינם מכירים את העובדות".

על פי פרסומים גלויים, אורקל הגישה ערעור לבית משפט ישראלי בגין ההפסד במכרז. 

לדו״ח מבקר המדינה בהקשר מכרז נימבוס והענן הממשלתי

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית