מנהיג הטליבאן מוללה עבדול גאני ברדר יהיה הנשיא החדש של אפגניסטן

אשרף גאני, נשיא אפגניסטן התפטר וככל הנראה ברח מהמדינה לטג'יקיסטן. שר הפנים לשעבר, עלי אחמד ג'לאלי, ישתלט על ממשל המעבר באפגניסטן

https://twitter.com/ashrafghani/status/1424997935293554705?s=20

אשרף גאני, נשיא אפגניסטן התפטר וככל הנראה ברח מהמדינה. שר הפנים לשעבר, עלי אחמד ג'לאלי, ישתלט על ממשל המעבר באפגניסטן.  מנהיג הטליבאן מוללה עבדול גאני ברדר יהיה הנשיא החדש של אפגניסטן והוא בדרכו לקאבול מדוחא.

לוחמים של ארגון טליבן כבר חדרו לעיר הבירה קאבול, והאמריקנים מפנים את הדיפלומטים מבירת אפגניסטן במסוקים. יש ידיעות שבעיר כבר נשמעו יריות. הטליבן מגדיר עצמו "האמירות האיסלמית", ומבטיח לשמור על ביטחונם ורכושם של תושבי אפגניסטן וכן דיפלומטים ועובדי ארגוני סיוע. פקיד אמריקני בכיר אמר לסוכנות רויטרס שהטליבן מגיעים לקבול הבירה "מכל הצדדים", ומארמון הנשיאות נשלח ציוץ כי נשמעו בבוקר קולות ירי, אך כוחות הביטחון שולטים בעיר. 

בחיפוי צבא אמריקני מסיעים את צוותי השגרירות מהעיר קבול אל נמל התעופה, ומשם הם מפונים במסוקים. נציג של נאט"ו אמר שכמה מאנשי צוות של האיחוד האירופי עברו להתגורר בדירות מסתור בקבול. הנשיא ביידן הודיע בוושינגטון כי המשלחת האמריקנית לשיחות עם הטליבן בקטאר הבהירה שכל פעולה נגד אמריקנים באפגניסטן "תיתקל בתגובה צבאית אמריקנית קשה ביותר". 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית