תכניות לשיפורים ושדרוגים במטוסי החמקן F-35

תכנית ההשבחה של מנועי F-35 תשפר את ביצועי המנועים, כולל טווח הטיסה, ב-11 אחוזים וב-50 אחוזים תכונות שונות כמו ניהול תרמי

תכניות לשיפורים ושדרוגים במטוסי החמקן F-35

מטוס F-35. צילום: דובר צה״ל

בארה״ב מכינים את מטוסי החמקן F-35 להתמודדות עתידית עם רוסיה וסין: משרד ההגנה האמריקני משקיע משאבים בשדרוגים ושיפורים של מערכות שונות במטוסי F-35, ובמקביל יצרנית המנועים פראט אנד ויטני טוענת ששדרוג המנועים חייב להיות חלק מהפרוייקט הגדול של השבחת המטוסים, וכי בינתיים זה לא המצב.

הפנטגון התחייב לשדרג בעשור הקרוב את מטוסי F-35 במערכות נשק חדשות, בטכנולוגיות מחשבים ובתוכנות שונות, שיאפשרו למטוס להתמודד עם שיפורים שמכניסים הרוסים והסינים במטוסי הקרב ובמערכות הגנ"א שלהן. אולם, מדווח דפנס ניוז, מודרניזציה של המנועים איננה כלולה בפרוייקט השבחת מטוסי בלוק 4. סגנית נשיא לוקהיד מרטין ג'ן לטקה טענה בהקשר זה שהגיע הזמן להגיש ליצרנית המנועים דרישות להשבחת המנועים, הצעות מימון ולהתחיל בביצוע הפרוייקט.

במארס הגישה לוקהיד מרטין תכנית השבחה ושדרוגים של מנועי F-35, שעיקרה חבילה שתשפר את ביצועי המנועים, כולל טווח הטיסה,  ב-11 אחוזים, תשפר  בעשרה אחוזים את עוצמת המנוע וב-50 אחוזים תכונות שונות כמו ניהול תרמי, הדרושות כדי לשמר את תכונת  החמקנות של המטוסים. הכוונה היא לשמר את מחיר המטוס לפנטגון ולא לייקרו עקב חבילת השדרוגים.

גנרל אריק פיק, מנהל תכנית מטוסי F-35 בפנטגון, טוען כבר מזמן שיש לשפר את מנועי החמקנים ולהגדיל את עוצמתם, והוא לא נמנע מלהזכיר אפשרות של בחינת מנועים אחרים מאלו של מנועי המטוסים כיום. ואמנם, משרד ההגנה בוחן גם מנועים ל-F-35 תוצרת ג'נרל אלקטריק.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית