סיוע אמריקני לחיל האוויר הישראלי: לוחות פולמיריים לתיקון מסלולי תעופה במלחמה

הניסויים נערכו בישראל כחלק מפרוייקט אמריקני RADR להחזרה מהירה לפעילות סדירה של שדות תעופה שניזוקו במלחמה. זו הפעם הראשונה שנעשה ניסוי כזה במטוסי F-35

https://www.af.mil/News/Article-Display/Article/2724320/us-israeli-training-builds-capabilities-partnerships-readiness/

מרכז ההנדסה של חיל האוויר האמריקני וחיל ההנדסה האמריקני ערכו בישראל ניסויים והכשירו מהנדסים בחיל האוויר בהתקנה ותחזוקה של לוחות עשויים חומרים חדשים שמניחים במסלולי נחיתה שנפגעו מהתקפות במלחמה ויש להחזירם לפעילות במהירות.

אתר חיל האוויר של ארה"ב דיווח כי הלוחות החדשים עשויים חומרים חדשים כמו פולימרים מחוזקים בסיבים. בשדה תעופה שמסלוליו נפגעו מניחים מהירות את הלוחות וכן עוגנים לעצירת מטוסים. במסגרת הניסויים ביצעו מטוסי קרב F-15 ו-F-35 של חיל האוויר נחיתות והמראות על הלוחות החדשים כדי לבחון את חוזקם ועמידותם.

הניסויים נערכו בישראל כחלק מפרוייקט אמריקני RADR להחזרה מהירה לפעילות סדירה של שדות תעופה שניזוקו במלחמה. זו הפעם הראשונה שנעשה ניסוי כזה במטוסי F-35 חמקניים. היתרון החשוב של השיטה החדשה הוא מהירות הביצוע: תוך כשעתיים יכול צוות מיומן לכסות מסלול שניזוק בלוחות הפולימרים והשדה יכול לחזור לפעילות. המהנדסים האמריקניים והישראליים יכלו להיווכח באיכות החומרים ובמהירות החזרת השדה לפעולה, כותב AF.MIL.

קולונל גרנט הרוול מפיקוד אירופה-אפריקה של חיל האוויר האמריקני אמר שהניסויים הם עדות נוספת לשותפות האמריקנית-ישראלית וכך משפרים שני הצדדים את רמות הכוננות, שהן חלק מהמחוייבות האמריקנית לסייע בהגנת ישראל. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית