מומחה בכיר לנשק על-קולי נאשם במוסקווה בריגול

בדיון בדלתיים סגורות, מדווח גלובל דיפנס ניוז, נדון למעצר אלכסנדר קורנוב, המנהל והמתכנן הראשי של מכון המחקר למערכות היפר- סוניות בסט. פטרסבורג

מומחה בכיר לנשק על-קולי נאשם במוסקווה בריגול

צילום: משרד הביטחון הרוסי

מומחה בכיר רוסי לטכנולוגיות של נשק היפר-סוני נאשם בבגידה ובית משפט במוסקווה הורה על מעצרו על למשפט כנאשם בריגול חמור. באתר האינטרנט של מכון המחקר שאותו ניהל קורנוב נאמר שהאיש עסק בחקר כלים על-קוליים כמו AJAX ובדרכי הגנה על גוים שנעים בחלל במהירויות גבוהות במיוחד. 

בדיון בדלתיים סגורות, מדווח גלובל דיפנס ניוז, נדון למעצר אלכסנדר קורנוב, המנהל והמתכנן הראשי של מכון המחקר למערכות היפר- סוניות בסט. פטרסבורג. תוכן ההאשמות הוכרז כמסווג, אולם ברשתות החבריות מתפרסם שקורנוב נאשם במסירת חומר רגיש לנציגים של מדינות זרות שלא זוהו.

רוסיה טוענת שהיא המדינה היחידה בעולם שמפתחת טילים על-קוליים שמהירותם יותר מפי חמישה ממהירות הקול והן בעלי יכולות חסרות תקדים להתמודד עם מערכי הגנה אווירית מתקדמים. אחד מכלי הנשק ההיפר-סוניים הרוסיים הוא KINZHAK, טיל משוגר ממטוס שטווחו 2,000 ק"מ ומהירותו פי 10 ממהירות הקול, טוענים הרוסים.

השנה השלים הצי הרוסי ניסויים בטיל על קולי שכינויו צירקון שיותקן על פריגטות ובצוללות. הנשיא פוטין עצמו  אמר באחרונה שטיל זה יטוס במהירות של פי תשעה ממהירות הקול  וטווחו 1,000 ק"מ.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית