ביקור תת שר החוץ של בחריין במכון למחקרי ביטחון לאומי

תת שר החוץ של בחריין, ד״ר שייח׳ עבדאללה בן אחמד אל-ח׳ליפה: "ניתן להשיג שלום, יציבות ושגשוג במזרח התיכון רק דרך שתופי פעולה אזוריים ובינלאומיים"

באדיבות INSS

תת שר החוץ של בחריין ויושב ראש מכון המחקר DERASAT, ד״ר שייח׳ עבדאללה בן אחמד אל-ח׳ליפה, ביקר היום (11 באוגוסט 2021) במכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS). את תת השר ליוותה משלחת שכללה את ד"ר ח'מאד איברהים אל עבדאללה, מנכ"ל מכון המחקר DERASAT. במסגרת הביקור, חתמו שני מכוני המחקר על הסכם הבנות לשיתופי פעולה והידוק הקשרים בין המכונים, שמטרתו העיקרית היא קידום השלום, הביטחון והפיתוח של המזרח התיכון וצפון אפריקה.

תת שר החוץ של בחריין, ד״ר שייח׳ עבדאללה בן אחמד אל-ח׳ליפה: "אני שמח על שיתוף הפעולה בין מכון DERASAT לבין המכון למחקרי ביטחון לאומי, ששמו הולך לפניו כמרכז למחקר ולניתוח אסטרטגי. ניתן להשיג שלום, יציבות ושגשוג במזרח התיכון רק דרך שתופי פעולה אזוריים ובינלאומיים. לבחריין וישראל אתגרים משותפים, וכעת הגיעה השעה לעבוד יחדיו על מנת להביא תקווה לשני העמים."

ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי, פרופ׳ מנואל טרכטנברג: "ההחלטה לכונן יחסים דיפלומטיים בין בחריין למדינת ישראל מונעת ממחויבות המדינות לעיצוב עתיד חדש וטוב יותר לאזור.היחסים מתגבשים מתוך רצון לתזוזה אסטרטגית וחזון פרגמטי חדש לאזור. בשנה האחרונה חלה התקדמות חיובית בבניית התשתית לשיתוף פעולה רב תחומי בין המדינות. עדיין קיימים חסמים, ועלינו לגלות ערנות ומוכנות לפעילות מול אלה שינסו לחבל ביחסים בין המדינות ולמנוע את הרחבת והעמקת הסכמי אברהם.

"במגוון רחב מאוד של נושאים יש לנו אינטרסים משותפים ואני צופה התקדמות מהירה בפרויקטים בתחומי האנרגיה המתחדשת, מים וטכנולוגיה סביבתית. אני מאמין ששיתוף הפעולה בין המכון למחקרי ביטחון לאומי לבין מכון DERASAT הבחרייני – יציע קווי מדיניות משותפים לקידום האינטרסים האלה המהווים חלק מהביטחון הלאומי של בחריין ושל ישראל."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית