גנץ מתחייב להביא 850 מליון למיגון יישובי הצפון

850 מיליון ש"ח עד לסוף שנת 2023, כך התחייב שר הביטחון, בני גנץ, בפני פורום "קו העימות" בצפון. זאת, לצד ההחלטה לתקצב במאות מיליונים את פרויקט המכשול שכבר יצא לתכנון

גנץ מתחייב להביא 850 מליון למיגון יישובי הצפון

צילום תמונות: אריאל חרמוני / משרד הביטחון 
 

שר הביטחון, בני גנץ, נפגש אתמול (ג') ביחד עם סגן שר הביטחון אלון שוסטר, עוזר השר לענייני התיישבות אבי רואה, סגן הרמטכ"ל הרצי הלוי ומפקד פיקוד הצפון אלוף אמיר ברעם, עם פורום "קו העימות" בצפון, בהנהגת יו"ר הפורום, ראש המועצה האזורית מטה אשר משה דוידוביץ. 

במהלך הפגישה הוצגו הסיכומים לתקצוב תוכנית "מגן הצפון" למיגון היישובים סמוכי הגבול בסך של כ-850 מיליון ש"ח עד לסוף שנת 2023, לצד ההחלטה לתקצב במאות מיליונים את פרויקט המכשול שכבר יצא לתכנון. כל זאת לצד פרויקטים לפיתוח כלכלי של הצפון לרבות השקעה של התעשיות הביטחוניות שיביאו תעסוקה איכותית. 

בסיום אמר שר הביטחון גנץ: "אנחנו במסגרת סיור בצפון, לצד הפגישות עם הצבא, נפגשנו גם עם ראשי הרשויות של קו העימות, פורום מאוד מנוסה, אחראי, דואג לאנשיו גם בצד הביטחוני, גם החברתי וגם הכלכלי. אנחנו מתכוונים להמשיך את תנופת העשייה פה בכל מה שקשור בשיפור המכשול בגבול הצפון, בהמשך המיגון למקרה ויהיו מצבי חירום, וכמובן לסייע בפיתוח הכלכלי והחברתי. צפון חזק זה מדינת ישראל חזקה. יש לנו על מי לסמוך ונעשה את זה איתם ביחד." 

ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום "קו העימות", משה דוידוביץ: "פורום קו העימות רוצה להודות לשר הביטחון, לסגן שר הביטחון ולצמרת צה"ל שהגיעו היום אלינו, לכאן לקו הגבול הצפוני, קו הגבול הרגיש והנפיץ ביותר במדינת ישראל. אנחנו סומכים את ידינו קודם כל על שר הביטחון, וכמובן על צה"ל שיעשה עבודתו נאמנה אם וכאשר יידרש לכך.

״יש פה בגליל את שכיות החמדה היפות ביותר במדינה ואנחנו מצפים שהגליל ימשיך להיות פורח, צומח ושכל מי שיכול להגיע לגליל לבקר פה, אותה תיירות מתבקשת עכשיו כשהקורונה שוהה פה, תעצים את הגליל ואת תושביו. יחד עם זאת ממשלת ישראל נדרשת פעם אחת ולתמיד לא לדבר בסיסמאות אלא להקצות תכנית שתיקרא "תכנית הצפון", ואני בטוח שהשר ביחד עם הממשלה יקציבו את התקציבים הנאותים לצפון". 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית