ארה״ב תשקיע 65 מיליארד דולר כדי לחבר את כלל האוכלוסייה לאינטרנט מהיר

הסנאט אישר את הצעת חוק התשתיות המהפכנית, שממצבת פס רחב כתשתית בסיסית כמו מים, חשמל או כבישים סלולים. כמו כן, יוקדש סכום שיא של 1.9 מיליארד דולר לאבטחת סייבר

BIGSTOCK/Copyright: Andriy Medvediuk

הסנאט האמריקני אישר אתמול (ג׳) את הצעת חוק התשתיות, הצעה דו-מפלגתית שעיקרה השקעה של 1.2 טריליון דולר (כשמתוך סכום זה, מדובר על הוצאות חדשות בסך 550 מיליארד דולר) בשורה ארוכה של תשתיות ברחבי המדינה: גשרים, תחבורה ציבורית, מים, נמלים, סייבר, פס רחב, מכוניות חשמליות, ועוד . מדובר בניצחון משמעותי עבור האג׳נדה הכלכלית של הנשיא ג׳ו ביידן ושל המפלגה הדמוקרטית.

הצעת החוק עברה ברוב של 69 לעומת 30, כאשר 19 סנאטורים דמוקרטים הצטרפו לכל 50 הרפובליקנים והצביעו בעד החוק. בצעד המשך שאושר ממש הבוקר (שעון ישראל), הדמוקרטים בסנאט העבירו הצעת חוק נוספת שתאפשר להם להוציא 3.5 טריליון דולר על שורת רפורמות נוספות, ללא צורך באישור של הרפובליקנים. כעת על בית הנבחרים לאשר את שתי הצעות החוק, אך הוא נמצא בפגרה עד ה-20 בספטמבר. עם זאת, ייתכן ויקיים הצבעה מיוחדת מוקדם יותר.

סוגיית האינטרנט המהיר באמצעות פס רחב זוכה להתייחסות נרחבת והיסטורית בהצעת החוק החדשה, כאשר 65 מיליארד דולר מיועדים לחיבור אוכלוסיות כפריות מרוחקות לרשת אינטרנט מהיר – מה שלמעשה ממצב את החיבור לאינטרנט כזהה בחשיבותו לחיבור לכל תשתית אחרת שנלקחת כמובן מאליו (לפחות עבור מרבית האוכלוסיה), כמו מים, חשמל וכבישים סלולים.

״אינטרנט בפס רחב נחוץ לאמריקנים על מנת שיוכלו לבצע את עבודתם, להשתתף באופן שוויוני בלימודים בבית הספר, לקבל שירותי בריאות ולהישאר מחוברים״, נכתב בדברי ההסבר לחוק שפרסם הבית הלבן. ״עם זאת, למעלה מ-30 מיליון אמריקנים מתגוררים באזורים בהם אין תשתית המספקת מהירות מינימלית מקובלת. החוק מבטיח לכל אמריקני גישה לאינטרנט מהיר ואמין, עם השקעה היסטורית בפריסת תשתיות פס רחב, בדיוק כפי שהממשל הפדרלי עשה מאמץ היסטורי לספק חשמל לכל אמריקני לפני כמעט מאה שנה״.  

בנוסף, סכום שיא של 1.9 מיליארד דולר יוקדש לאבטחת סייבר לאורכה ולרוחבה של ארה״ב. כך, למשך, 21 מיליון דולר יוקדשו למימון מנהל הסייבר הלאומי של הבית הלבן (המשרד של כריס אינגליס, ״צאר הסייבר״ האמריקני״, שטרם קיבל מימון). כמו כן, המחלקה לביטחון לאומי תוכל להכריז על אירוע סייבר בארגונים קריטיים ולהשתמש בתקציב של 100 מיליון דולר מקרן מיוחד על מנת לסייע במאמצי השיקום.

סוכנות אבטחת הסייבר של המחלקה לביטחון המולדת תקבל בנוסף עוד 35 מיליון דולר, ומנהלת המדע והטכנולוגיה של הארגון תקבל למעלה מ-150 מיליון דולר למשך חמש שנים, עבור אבטחת סייבר ומחקרים בתחום.  250 מיליון דולר יועברו למחלקת האנרגיה למתן מענקים לשיפור אבטחת סייבר באזורים כפריים ועירוניים כאחד, ו-350 מיליון נוספים יוקצו לשיפור אבטחת הרשת.  

מיליארד דולר יועברו לממשלות המקומיות על מנת לחזק את יכולות ההתגוננות מפני מתקפות של תשתיות קריטיות וארגונים שונים בכל המגזרים. הכספים יועברו לגופי השלטון המקומי בכל אחת מהמדינות, בסדרת מענקים שיפרסו לאורך ארבע שנים.

״מתקפת סייבר על רשת ממשלתית מקומית עלולה לסכן בתי ספר, רשתות חשמל ושירותים קריטיים נוספים״, צוטטה באתר The Hill הסנאטורית הדמוקרטית מגי האסן, ממובילי חלק הסייבר של הצעת החוק. ״למרות שמתקפות כאלה הופכות ליותר ויותר נפוצות, לרוב הממשלות המקומיות אין את משאבי ההגנה המתאימים. תכנית המענקים החדשה תהווה משאב מכריע״.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית