שווה להיות מחבל בישראל: רצחו 15 ישראלים במסעדת סבארו בירושלים וקיבלו במצטבר כ-4 מליוני ש״ח 

סא״ל (מיל׳) מוריס הירש, חושף כי  הרוצחים ממסעדת סבארו בירושלים, אירוע טרור שהתרחש לפני כ-20 שנים, קיבלו כ-4 מליוני ש״ח מהרשות הפלסטינית. תגמול על רצח ישראלים. בישראל שתיקה

אילוסטרציה. אסירים בשב״ס. צילום: שב״ס

פרסום של סא״ל (מיל׳) מוריס הירש, חושף כי  הרוצחים ממסעדת סבארו בירושלים, אירוע טרור שהתרחש לפני כ-20 שנים, קיבלו כ-4 מליוני ש״ח מהרשות הפלסטינית. תגמול על רצח ישראלים. 

״כפרס על ביצוע הפיגוע ורצח 15 בני אדם, הרש"פ כבר שילמה למחבלים המרכזיים למעלה מ- 3,819,949 ש״ח״, כותב הירש. ״תשלומים אלה מתאפשרים משום ששר הביטחון בני גנץ,  אינו עושה דבר על מנת למנוע אותם, למרות התשתית המשפטית כבר קיימת.״ 

התשתית החוקית אליה מתכוון הירש, מורכבת משני חלקים. חוק קיזוז הכספים מול הרשות הפלסטינית - מתקיים בצורה חלקית בלבד. תיקון 67 - חקיקה המאפשרת לממשלת ישראל לחלט כספים באופן פיזי ומעשי מכל בנק או עסק ביו״ש שעוסק במימון טרור. כולל מימון מחבלים בכלא הישראלי או בני משפחותיהם. 

בכל אופן, ממשלת ישראל, לא רק הנוכחית, אלא גם קודמותיה, נמנעו ככל הניתן מחילוט כספים מהרשות הפלסטינית. ככל הנראה, בשביל לא להביא את הרשות לקריסה כלכלית וכן להמנע ממהומות ביו״ש. 


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית