המתדלק החדש של בואינג אושר לשימוש בשתי שיטות תדלוק

מטוס התדלוק החדש KC-46 של בואינג רשאי מעתה לתדלק בשתי השיטות - BOOM ו-DROGUE

By Jordan Martin - Jordan Martin, CC BY 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=9592942

חיל האוויר האמריקני קיבל אישור לתדלק באוויר מטוסים במטוס התדלוק החדש KC-46 (בואינג) בשיטת ה-BOOM, צינור תדלוק קשיח (מנור), וזה צעד חשוב להכנסת מטוס התדלוק לשירות מלא בחיל האוויר. מטוס התדלוק האווירי KC-46 מיועד לרכש בחיל האוויר הישראלי להחלפת מטוסי התדלוק הישנים של החיל.

פיקוד התובלה של חיל האוויר אישר תדלוק אווירי של מטוסי תובלה ומפציצים בשיטת ה-BOOM בעוד שעד כה אישר רק תדלוק בשיטת הסל (DROGUE), שהוא צינור תדלוק גמיש. מפקד פרוייקט המתדלק גנרל בריאן סמואלסון אמר כי בחודשים שחלפו נערכו בדיקות קפדניות של ביצועי המתדלק האווירי בשתי השיטות "והאישור עתה הוא מעד גדול קדימה".

מטוס התדלוק המתקדם עדיין איננו מבצעי, אך מעתה יוכל לתדלק מטוסים בשתי השיטות. במהלך הייצור נתגלו בו כמה כשלים טכניים בתוכנות וביכולת לתדלק בטמפרטורות נמוכות ביותר, אולם תקלות אלו תוקנו. השלב הבא הוא תכנון מחדש של מערכת התצפית הרחוקה המאפשרת תדלוק כמעט אוטומטי ומזינה את צינור התדלוק בצילומי וידיאו של המטוס המתדלק.

מערכת זו תהיה מוכנה בשנת 2023. דפנס ניוז מוסר כי חברת בואינג מסרה את מטוס התדלוק הראשון לבסיס חיל האוויר במדינת אוקלהומה והיא מתכוונת להגביר אלת קצב הייצור בחודשיים הבאים. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית