התעשייה הצרפתית מנסה מזלה בפיתוח מערכת הגנה אקטיבית
בעוד התעשיות הישראליות הן היחידות שפיתחו מערכת כזו מבצעית, תעשיות מסביב לעולם מנסות את מזלן. אחת מהן היא צרפת שמפתחת את מערכת PROMETEUS
עמי רוחקס דומבה
| 10/08/2021
נקסטר ותאלס מפתחות מערכת הגנה אקטיבית לרק״מ (PROtection Multi Effets Terrestre Unifiée או PROMETEUS, לרכבים שצרפת רוכשת או מחדשת במסגרת תוכנית SCORPION. בחודשים האחרונים הציגה נקסטר את מצב הפיתוח בסרטון וידאו בטוויטר.
PROMETEUS תוכננה להגן מפני איום טילים ורקטות כחבילת הגנה נוספת. המערכת מורכבת משתי מסגרות המקיפות את מכסה המנוע ואת גג תא הצוות בצורת U בהתאמה. על הגג, ארבעה חיישני מכ"ם מספקים יכולת זיהוי של 360 מעלות. שתי המסגרות מכילות בסך הכל 22 אמצעי נגד.
איומים מתקרבים מזוהים ממרחק קצר ומוערכים על ידי מערכת המחשב. עם זמן תגובה של פחות מ -0.1 שניות, אמצעי הנגד מופעל והאיום מנוטרל. שאריות מהאיום עלולות לפגוע ברכב, אך לא צפויות לגרום לנזק משמעותי. כך לפי הפרסום באתר euro-sd. אין מידע לגבי נזק אגבי לחיילי חי״ר בקרבת הרק״מ.
ניסויים ב-PROMETEUS צפויים להתחיל בשנת 2022, כך לפי הפרסום.
בעוד התעשיות הישראליות הן היחידות שפיתחו מערכת כזו מבצעית, תעשיות מסביב לעולם מנסות את מזלן. אחת מהן היא צרפת שמפתחת את מערכת PROMETEUS
נקסטר ותאלס מפתחות מערכת הגנה אקטיבית לרק״מ (PROtection Multi Effets Terrestre Unifiée או PROMETEUS, לרכבים שצרפת רוכשת או מחדשת במסגרת תוכנית SCORPION. בחודשים האחרונים הציגה נקסטר את מצב הפיתוח בסרטון וידאו בטוויטר.
PROMETEUS תוכננה להגן מפני איום טילים ורקטות כחבילת הגנה נוספת. המערכת מורכבת משתי מסגרות המקיפות את מכסה המנוע ואת גג תא הצוות בצורת U בהתאמה. על הגג, ארבעה חיישני מכ"ם מספקים יכולת זיהוי של 360 מעלות. שתי המסגרות מכילות בסך הכל 22 אמצעי נגד.
איומים מתקרבים מזוהים ממרחק קצר ומוערכים על ידי מערכת המחשב. עם זמן תגובה של פחות מ -0.1 שניות, אמצעי הנגד מופעל והאיום מנוטרל. שאריות מהאיום עלולות לפגוע ברכב, אך לא צפויות לגרום לנזק משמעותי. כך לפי הפרסום באתר euro-sd. אין מידע לגבי נזק אגבי לחיילי חי״ר בקרבת הרק״מ.
ניסויים ב-PROMETEUS צפויים להתחיל בשנת 2022, כך לפי הפרסום.