בחינה מחדש: ממשל ביידן בוחן את מעורבות סעודיה בפיגוע התאומים

"ממשלתי מחוייבת לנקוט במירב השקיפות על פי החוק", אמר ביידן בהודעה מיוחדת, "ואני מקדם בברכה את החלטת משרד המשפטים״

President Joe Biden arrives to deliver remarks on bipartisan infrastructure framework, June 29, 2021, at La Crosse Municipal Transit Utility in La Crosse, Wisconsin. (Official White House Photo by Adam Schultz)

ממשלת ארה"ב הודיעה כי תבדוק מחדש את תיקי החקירה של פיגוע מגדלי התאומים 9.11 אחרי שמשפחות הנספים קראו לנשיא ביידן לא להשתתף בטקסי הזיכרון לפיגוע עד שלא יבטל את החיסיון על מסמכי חקירה, המעידים על כך שסעודיה תמכה במתקפת הטרור הענקית.

"ממשלתי מחוייבת לנקוט במירב השקיפות על פי החוק", אמר ביידן בהודעה מיוחדת, "ואני מקדם בברכה את החלטת משרד המשפטים לערוך בדיקה מחודשת של המסמכים שעליהם הטילה הממשלה בעבר חיסיון, ואעשה את זה מהר ככל האפשר". משפחות 3,000 הנספים בניו יורק ובוושינגטון פנו במכתב מיוחד לנשיא, ובו הביעו התנגדות לנוכחותו בטקסי הזיכרון של הפיגוע אלא אם כן ישחרר את המסמכים.

סעודיה  הכחישה בעבר כל קשר לפיגוע מגדלי והתאומים, שגרירות סעודיה בוושינגטון סירבה השבוע להגיב על דיווח סוכנות רויטרס בנושא. לשכת התובעת הכללית של ניו יורק אודרי סטראוס הודיעה שהבולשת הפדרלית FBI הבטיחה לבדוק מחדש מדוע בעבר הוטל חיסיון על המסמכים הרלוונטיים. 

פרקליט המשפחות ג'יימס קליינדר אמר שהמסמכים כוללים את פרטי חקירח האירוע, וכי המשפחות טוענות שבמשך שנים מסתירים פרטים המעידים על הקשר  של סעודיה לפיגוע. יש טענות במסמכים יש עדויות לכך שסוכנים של ממשלת סעודיה הגישו סיוע ועזרה לחוטפי המטוסים וכי יש על כל תרשומות ועדויות.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית