חברת OpenAI מאפשרת לאלגוריתם לכתוב תוכן כמו בן אדם

ד"ר גדעון רוזנטל מסביר מדוע בקרוב חלק גדול מהתכנים השיווקים שתקראו - יכתבו על ידי מכונה במקום על ידי כותבי תוכן אנושיים 

bigstock

״בינה מלאכותית  משנה את כללי המשחק בתחום השיווק. היא כבר משנה את האופן שבו אנו חושבים על שיווק. לדוגמה, כבר היום היא בוחרת לאיזה תוכן אנחנו נחשפים בעמודי המדיה החברתית שלנו. ככל שהבינה המלאכותית מתקדמת, היא מאפשרת ליצור תוכן איכותי באופן אוטומטי. אנשי מקצוע בתחום השיווק לא יצטרכו עוד להפיק באופן ידני חומרי שיווק איכותיים, מרתקים ורלוונטיים - פתרונות בינה מלאכותית יהפכו את התהליך הזה לקל ויעיל יותר.

למעשה, בינה מלאכותית היא כעת הכלי השיווקי הטוב ביותר עבור משווקים דיגיטליים מכיוון שהיא יכולה ליצור תוכן איכותי מהר יותר מבני אדם. אנשי שיווק יכולים גם להשתמש בתובנות המופקות על ידי בינה מלאכותית כדי לייעל את האסטרטגיה שלהם, כך שלא יצטרכו להשקיע זמן בניתוח כל הנתונים בעצמם.

״היא מאפשרת ביצוע אוטומציה של משימות מסוימות והפיכת אחרות לחכמות יותר, כמו מתן המלצות מותאמות אישית על סמך התנהגות היסטורית שלכם. זה מפנה זמן ליוזמות אסטרטגיות נוספות".

אם קראתם עד כאן את המאמר, סביר להניח שאתם מגלים עניין בשימוש בטכנולוגיות בינה מלאכותית אשר מסייעות בעולמות השיווק והפרסום ומחוללות מהפכה של ממש. יחד עם זאת, יכול להיות שלא שמתם לב לכך שהפתיח לכתבה נכתב על ידי מכונה מבוססת בינה מלאכותית. לא על ידי כותב אנושי.

מבולבלים מעט? ובכן, כשהפקתי לראשונה את הטקסט הזה באמצעות מכונה לומדת גם אני הייתי מופתע. למרבה הפלא, הנוסח שנתקבל היה קולח ונוצר מנקודת מבט אישית ומקצועית. יתירה מכך – התוכן האותנטי נשזר בסוגיות אמיתיות ועכשוויות בתחום השיווק והפרסום. ובכל זאת, את כל המילים הללו כתבה תוכנת בינה מלאכותית מתוחכמת וגרמה לי להאמין שהיא אנושית לחלוטין. 

ואולי גם לכם? בעתיד הלא רחוק, מותר ואפשר להתנבא כבר כעת, שתוכן איכותי יווצר על ידי מכונה באופן שלא ניתן יהיה לזהות זאת, ומן הסתם ייחתם בדומה לתוכן 'ממומן' – בחתימה מחייבת של 'תוכן זה הופק על ידי מכונה'. אולי זה נשמע כמו מדע בדיוני, אבל, מודל הבינה המלאכותית GPT-3 שפותח על יד חברת OpenAI לפני מספר חודשים, מאפשר באמצעות למידה עמוקה להפיק טקסטים שנראה כאילו נכתבו על ידי אדם.

המערכת אומנה על מרבית הטקסטים הזמינים בעולם ולמדה להפיק טקסטים חדשים באופן שלא ניתן יהיה לזהות כי זהו תוכן סינטטי שלא נכתב על ידי בן אנוש. חברות אחרות החלו להשתמש במודל זה לשימושים שונים ובהם שירותי כתיבה אוטומטיים.

מכונות מבוססות בינה מלאכותית מאפשרות לכל אחד לקבל שרותי כתיבה מקצועיים ללא כל ניסיון קודם. שירותים אילו כוללים רשימה חלקית לדוגמא של כתיבת  מודעות, טקסטים לרשתות החברתיות, תכנים לאתרים, מאמרים לבלוגים ולאתרי מכירות ועוד – כאשר בפועל כל האופציות פתוחות, וברוב המקרים כל מה שנדרש לעשות הוא לציין את הנושא ולאן מיועד התוכן – והמכונה תעשה כבר את כל השאר עבורך בהתאמה מלאה לסיווגי התוכן השונים.

כמו כן, המכונה תבצע אינטגרציה של מידע, תפיק פלט הגיוני ותגיש לכם טקסטים מדויקים ומנוסחים ברמה גבוהה, באופן שיכול לבלבל אפילו את הטובים בכתיבת תכנים. התוכנות הללו מחוללות מהפכה בתפקידם של קופירייטרים ומנהלי תוכן מתחום השיווק והפרסום כאשר הן מסייעות להם לבנות קמפיינים שלמים לכל תחום באשר הוא.

בין אם מדובר בקמפיין לבייגלה מסוג חדש או למכונית אוטונומית, הן ידעו לבנות את הטקסט המתאים לכל ערוץ תוכן – ליוטיוב, לפייסבוק, לבלוג, לבאנר, לדיוור שיווקי או לעיתונות. כך, העבודה של מנהלי התוכן תתמצה בעיקר בהגהה ועריכה של הטקסטים. לפרילנסרים שמתפרנסים מכתיבה ומקבלים שכר לכל מילה כתובה, התוכנות הללו יכולות לעשות מהפכה עסקית שלמה.

אם בעבר כותב תוכן עמל שעתיים-שלוש על כתיבת מאמר והפיק מאמר או שניים ביום, כעת הוא יוכל להפיק עשרות כל יום. במקום מאות מילים ביום ומאות שקלים ביום – הוא יוכל להפיק עשרות אלפי מילים ביום ולהרוויח אלפי שקלים כל יום. אם כי אפשר שבמקרים רבים התפקיד של כותבי תוכן יתייתר או ישנה את אופני עבודתם.

לתוכנות התוכן הללו יש השלכות מרחיקות לכת על צריכת התוכן. ככל שיותר אנשי תוכן יסתמכו על התוכנות הללו, כך אנו צפויים לקרוא יותר תכנים שנכתבים על ידי מכונות בערוצי התוכן השונים. למעשה, בטווח הקצר של השנתיים-שלוש הקרובות, רוב האנשים בעולם יקראו תכנים שנוצרים על ידי מכונות ולא על ידי אנשים, ככל שיותר מנהלי שיווק ישתמשו בפתרונות בינה מלאכותית כדי לייעל את פעילות השיווק.

אם כרגע המכונות יודעות לאסוף מידע ולכתוב טקסט מעניין וקוהרנטי, בשלב הבא הן יהיו מתוחכמות יותר וגם ידעו לייצר אופטימיזציה של מעורבות הגולשים, לייצר יותר קליקים ולהגביר את ערוצי השיווק והמכירות. אם כיום פייסבוק יודעת להתאים את המודעות לפי תחומי העיניין של הגולש, הרי שבעתיד היא תוכל גם לייצר את התוכן עצמו באמצעות מכונות. 

יחד עם זאת, חשוב לציין כי המכונה עדיין לא יכולה לכתוב וליצור כמו אדם. היא לא יודעת לייצר משהו חדש יש מאין, היא לא יודעת לייצר את קפיצת המדרגה הבאה בספרות ובשירה. היא יודעת רק לבצע אינטגרציה של כל מה שכבר נכתב, מסתמכת על ניסיון העבר בלבד, מתוקף מבנה האלגוריתמים הלומדים שלה ומתוקף המידע שהוזן לתוכה.

הטקסטים שהמכונה כותבת דורשים עדיין עריכה של האדם בתהליך, זאת על מנת שיבצע התאמות, הגהות ויבדוק את העובדות. וכאמור אפשר שבעתיד יהיה צורך לכתוב על כל מאמר הערה – "מאמר זה לא נכתב על ידי מכונה" ולהיפך. מן הסתם, הרגולציה תהיה חייבת להיות מיושמת גם בתחום זה. בינתיים אנחנו יכולים ליהנות מהפירות של המכונות הלומדות, כל עוד אנחנו בונים במקביל את הכלים שיכולים להגביל אותן מלכתוב תוכן לא אתי או לא הגיוני לעיתים.


מאת: ד"ר גדעון רוזנטל, ראש חטיבת המחקר וממייסדי חברת Data Science Group (DSG).

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית