גילוי אובדן יבולים באמצעות רחפן שווה גיוס של 7.5 מיליון דולרים

הפלטפורמה של אגרוסקאוט מציעה חמש שכבות של ניתוח נתונים משולבים כדי להתמודד עם אובדן יבולים. הקיבוצים יטבתה ויראון בין המשקיעים 

The AgroScout Team. (PRNewsfoto/AgroScout)
 

חברת אגרוסקאוט (AgroScout) הישראלית הודיעה כי גייסה 7.5 מיליון דולר בסבב .A את הגיוס הוביל קיבוץ יטבתה, ולצדו קבוצת אגריליין – קרן נאמנות בבעלות בלעדית של וינסנט צ'נגוויז, קיבוץ יראון, שכבר השקיע בסבבים קודמים של החברה, קבוצת טרנדלייס ומספר משקיעים פרטיים. בנוסף קיבלה החברה מענק מרשות החדשנות. בגיוס הקודם ב-2020 גייסה החברה 3 מיליון דולר. 

מטרת סבב ההשקעות זה היא לזרז את הפיתוח של פלטפורמת הענן AI של החברה לחקלאות-מרחוק ולהגדיל את נגישותה ל-500 מיליון משקים ברחבי העולם. הפלטפורמה מאפשרת לכל המגדלים - מהגדולים עד הקטנים ביותר - לעמוד ביעילות בדרישה הגוברת להגנה על הצומח ולהפחית את פליטת הפחמן.

לדברי החברה, המשימה של אגרוסקאוט היא למנף בצורה הטובה ביותר את מחשוב הענן AI ואת הזמינות של הדמיה דיגיטלית בעלות נמוכה כדי להביא חקלאות יעילה, בת קיימא ואחראית ל-95% מתוך 500 מיליון המשקים שאינם מקבלים שירות זה בעולם. הפלטפורמה של אגרוסקאוט מציעה חמש שכבות של ניתוח נתונים משולבים כדי להתמודד עם אובדן יבולים.

היא עושה זאת על ידי מינוף נתונים שנוצרו על ידי משתמשים ונאספו באמצעות רחפנים וטלפונים ניידים, כדי לספק פתרון חקלאי לאבחון מוקדם במחיר סביר. הפתרון של אגרוסקאוט מבטל את הצורך ברחפנים יקרים, מפעילי שטח ובאימונים ארוכים. חקלאים רוכשים רחפנים בעלות נמוכה ומקבלים הכשרה מינימלית כדי להתחיל. ייחודה של החברה טמון באיסוף הנתונים בעלות הנמוכה ובפשטות המערכת למגדל.

לדברי מנכ"ל אגרוסקאוט שמחה שור, "ההחלטה שלנו להסתמך באופן מלא על חומרת מדף יציבה השתלמה ואפשרה לנו למקד את מאמצינו בניתוח החקלאות-מרחוק, תוך מיקום החברה כספק בכל מקום ובכל זמן. אנו גאים כעת להביא שותפים חדשים להרחבת הפלטפורמה שלנו כמעט לכל גידול שדה ולהציע שירותי חקלאות-מרחוק בת קיימא ויעילה לרוב כ-500 מיליון המגדלים שאינם מקבלים שירות זה".
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית