אלביט חושפת גרסת ייצוא של התותח הצה״לי

מדובר במערכת ארטילרית חדשה בשם SIGMA בקוטר 155 מ"מ. על פי הערכות, מערכת זו אמורה להתמודד מול התותח של חברת נקסטר הצרפתית על מכרז התומ"תים הגדול של צבא ברזיל

אלביט חושפת גרסת ייצוא של התותח הצה״לי

Elbit Systems

חברת אלביט מערכות הישראלית מפתחת תותח אוטומטי חדש בקוטר 155 מ"מ המיועד להחליף בשנת 2023 את תומ"תי M109 בקוטר 155 מ"מ שבשירות צה"ל. כך מדווח האתר Janes מפי בכירים בחברה. להערכתנו, קידום מערכת ארטילרית חדשה זו נעשה על רקע המכרז הגדול לאספקת 36 תומ"תי 155 מ"מ עבור הצבא הברזילאי במסגרתו מתחרה אלביט עם המערכת הארטילרית CAESAR של החברה הצרפתית נקסטר.

פיתוח המערכת הארטילרית החדשה, הקרויה SIGMA, נעשה על בסיס תקציב ראשוני של 125 מיליון דולרים שניתן בחודש מרץ 2019. התותח מבוסס על שלדת הרכב הכבד 10x10 של חברת אושקוש האמריקאית, עליו יותקן תא שליטה מוגן, מערכת אב"כ ומערכת מיזוג אוויר לצוות של 2-3 חיילים.

האתר מספר כי באחורי שלדת הרכב יותקן צריח אוטומטי המצויד בתותח עם קנה של 155 מ"מ ובית בליעה בגודל 23 ליטרים התואם לסטנדרטים של נאט"ו וכן עם מפצה סטייה (בלם רתיעה) ושואב אדים. צריח התותח יהיה נשלט מרחוק מתוך תא השליטה.

בנוסף, המערכת מספקת מצב של היפוך ידני, או כפי שכינה זאת נציג של אלביט "מצב מונמך". מערכת הטעינה האוטומטית תכין את המרעום, תטעין את הפגז ולאחר מכן מערכת הטעינה הארטילרית המודולרית (UMACS) יחד עם החומרים המפעילים את מטען חומר הנפץ תיטען אוטומטית באמצעות מחסנית פגזים נפרדת.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית