מערכת ניהול הקרב TORCH-X של אלביט נטלה חלק בתרגיל גדול של נאט"ו

בתרגיל השתתפו 28 מדינות ונערכו יותר מ-10,000 ניסויי תפעוליות-בינית (Interoperability) טכנית בטווח היבשתי, הימי, האווירי והקיברנטי

חברת אלביט מערכות בריטניה הודיעה השבוע (רביעי) כי נטלה חלק בתרגיל התפעוליות-הבינית (Interoperability) הקרבית של נאט"ו (CWIX 2021)  ופרשה בו את מערכת ניהול הקרב שלה  ,TORCH-Xהמיועדת לתמוך בהיערכות המטכ"ל הבריטי למבצעים של נאט"ו ושל ברית "חמשת העיניים" (ברית מודיעינית, שבה משתתפות חמש מדינות: ניו זילנד, ארה"ב, אוסטרליה, קנדה ובריטניה) . 

מטרת התרגיל שנערך בפולין בחודש יוני האחרון הייתה לבחון ולפתח יכולת תפעוליות-בינית בין מערכות תקשורת ומידע פרושות של מדינות נאט"ו בתצורת הקואליציה. בתרגיל השתתפו 28 מדינות ונערכו יותר מ-10,000 ניסויי תפעוליות-בינית טכנית בטווח היבשתי, הימי, האווירי והקיברנטי. במהלך CXIX 2021, עבד הצוות של אלביט בריטניה עם גדוד הסיגינט 13 בצבא הבריטי ועם צוותי מז"י בריטים בכדי להעביר הערכות תפעוליות-בינית של מערכת ה-TORCH-X תוך כדי התרגיל.

אלביט בריטניה נבחרה בשנת 2018 על ידי משרד ההגנה הבריטי לספק לצבא בריטניה את מערכת TORCH-X כחלק מפרויקט מורפאוס (הדור-הבא של מערכת התקשורת הטקטית בצבא בריטניה). החברה מדווחת כי לאחרונה סיפקה, הרבה לפני הלו"ז המתוכנן, את רכיב התוכנה מס' 11 של המערכת כחלק מפרויקט מורפאוס.