משרד החוץ האמריקני אישר רכש מסוקי CH-53K לחיל האוויר הישראלי

עלות כל מסוק כ-95 מליוני דולרים (מחיר מארינס בlot 5). עוד כ-100 מליון דולרים לכל מסוק ילכו על תחזוקה לחמש שנים, מערכות ישראליות, מנועים נוספים במחסן, סימולטורים ושעות עבודה

משרד החוץ האמריקני אישר רכש מסוקי CH-53K לחיל האוויר הישראלי

By Cpl. Hailey Clay - dvidshub.net, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=69246872

משרד החוץ האמריקני אישר בסוף השבוע רשמית מכירת 18 מסוקי תובלה כבדה CH-53 KING STALION לישראל בסכום של 3.4 מיליארד דולר. החבילה עבור ישראל, כותב גלובל דפנס ניוז, כוללת מסוקי K של לוקהיד מרטין, עד 60 מנועי T408 GE תוצרת ג'נרל אלקטריק, 36 מערכות ניווט שישולבו במסוקים, וכן מספר לא ידוע של מקלעים GAU-21 קליבר  0.50.

ההודעה ביום ששי מוגדרת כשלב ראשון לקראת חוזה סופי לרכש המסוקים. העסקה טעונה אישור הקונגרס, ואם יאשר, יחל מו"מ בנושאי פרטי החוזה, מספר סופי של המסוקים, המחיר ופרטים נוספים. משרד החוץ האמריקני ציין כי העסקה תשפר את יכולותיו של חיל האוויר הישראלי לשנע כלי רק"ם, לוחמים וציוד כתמיכה במבצעים צבאיים. ישראל תשתמש ביכולות אלו כאמצעי הרתעה מול איומים אזוריים, וכן כדי לחזק את הגנת המדינה, נאמר בהודעה.

ישראל הודיעה בפברואר השנה על בחירת מסוקי K לחיל האוויר כחלק מתכנית רב שנתית להקמת יחידות רב-זרועיות והקמת כנף חדשה בחיל האוויר,  כנף 7. כנף זו מוגדרת ככוחות האוויר המיוחדים (כא"ם) שבסיסה בבסיס פלמחים. הכנף כוללת כמה יחידות, ביניהן שלדג, 669, יחידת הנחתה קדמית ויחידת מודיעין לכא"ם. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית