כדי להשתחרר מארה״ב ומישראל: האיחוד האירופי תומך בייצור כטמ"מ מקומי

יעניק לתכנית הפיתוח לתכנית 118 מיליון דולר. בחודש אוקטובר ייחתם חוזה הפיתוח. בנוסף, זכה הפרוייקט במענק נוסף של 37 מיליון יורו ממנהלי תכנית אירופית לפיתוח תוכנות

IGSTOCK/Copyright: kckate16

האיחוד האירופי תומך כספית בפרוייקט האירופי EURODRONE, בניית כטמ"מ גדול תוצרת אירופית, שאחת ממטרותיו היא לשחרר את מדינות אירופה מתלות בכטמ"מים תוצרת ארה"ב וישראל.

בסוף השבוע נמסר ברומא כי הפרוייקט לבנות כטמ"מ דו-מנועי גדול למשימות איסוף מודיעין זכה לעידוד כאשר האיחוד האירופי החליט להעניק לתכנית 118 מיליון דולר והבטחה כי בחודש אוקטובר ייחתם  החוזה לפיתוח הכטמ"מ האירופי.

מדובר בכלי יטיס בלתי מאוייש מסוג MALE, כלומר לטווח בינוני ולשהייה ממושכת באוויר. ברומא נפגשו בסוף השבוע נציגים של החברות היצרניות והחברה שמנהלת את הפרוייקט. מנכ"ל החברה אדמירל מתיאו בישליה אמר: "זו תחילתה של הגנת אירופה. מדינות היבשת החליטו לסמוך על התעשיות האירופיות, וזה צעד חשוב לקראת עצמאות".

בהקשר זה כותב גלובל דפנס ניוז כי פרוייקט EURODRONE מיועד בראש ובראשונה לשחרר את אירופה מתלות בכלי טיס תוצרת ארה"ב וישראל. בפיתוח הכטמ"מ האירופי יעסקו חברות איירבוס, דאסו וליאונרדו, והתכנית היא לייצר 20 כטמ"מים עבור איטליה, ספרד, צרפת וגרמניה לאספקה עד שנת 2028.

בנוסף ל-100 מיליון הדולרים מענק של האיחוד האירופי זכה הפרוייקט במענק נוסף של 37 מיליון יורו ממנהלי תכנית אירופית לפיתוח תוכנות.

סגן נשיא איירבוס פרנסיסקו סנצ'ז סגורה אמר שהטכמ"מ האירופי יעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר של בטיחות, וכי התכנון יהיה כזה שכל לקוח יוכל להתקין במטע"די הכטמ"מ את הציוד שהוא מעוניין בו, כולל אופציות להתקנת מערכות עתידיות מתקדמות.  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית