רה״מ בנט: מקימים מגן סייבר עולמי במטרה לשלב כוחות ומשאבים

״אם נילחם לבד – נפסיד, אבל אם נילחם ביחד – ננצח״, אמר ראש הממשלה במהלך שבוע הסייבר השנתי המתקיים בימים אלה באוניברסיטת תל אביב

רה״מ בנט: מקימים מגן סייבר עולמי במטרה לשלב כוחות ומשאבים

קרדיט צילום- שבוע הסייבר אוניברסיטת ת"א, חן גלילי

"כיום כל הענפים הם פגיעים ומהווים פוטנציאל למתקפת סייבר – המים, החשמל, המזון, המטוס והמכוניות שלנו. כיום המתקפה הטובה ביותר נגד מדינות היא מתקפת סייבר. אתה רק צריך ידע בסיסי וקו אינטרנט והמתקפות הללו יגדלו באופן אקספוננציאלי. אני רואה בכך את אחד האיומים העיקריים לביטחון המדינה ולביטחון העולם״, כך אמר אתמול (ד׳) ראש הממשלה, נפתלי בנט במליאת שבוע הסייבר שנערך באוניברסיטת תל אביב.

הדבר החכם ביותר שעשינו כדי להתמודד עם איומי הסייבר היה לאפשר לתעשייה הפרטית לשגשג, ואנחנו זקוקים לעוצמתה״, הוסיף ראש הממשלה. ״בישראל יש לנו הרבה אנשים ממש חכמים שבגיל צעיר נכנסים לצבא ולוקחים על עצמם אחריות עצומה, ובזכות זה אנחנו רואים את הפריחה היום. זה הסוד של ישראל, לגרום לחבורה של אנשים חכמים באמת לשבת יחד. סייבר זה משהו שלא תוכלו לביים, כל מה שאנחנו יכולים לעשות זה לאפשר לזה לקרות, לאפשר לכל האנשים האלה להתכנס וליצור את ההיתוך הזה".

בנט התייחס גם לתעשיית הגנת הסייבר הישראלית ואמר כי "מתוך כל 100 דולר שהושקעו במגזר העסקי בסייבר ברחבי העולם, 41 דולר הושקעו בחברות הגנת סייבר ישראליות. הפצת רעיונות ולא ריכוזם במקום אחד מהווים את אחת החוזקות המשמעותיות של ישראל. אני חושב שאנחנו הראשונים בעולם שייצרו סוכנות סייבר לאומית אחת, גוף אחד שממוקד לנושא ובאחריותו להגן על כל התשתיות הקריטיות בישראל לצד סיוע ועבודה מול המגזר הפרטי, מתוך מטרה לעבוד ביחד, לחקור ולשתף מידע.

״כשמדינה תוקפת את אחת החברות שלנו אנו רוצים שכולם יידעו. אם אתה באוטובוס צפוף ויש כייס שמנסה לגנוב את חפציך אתה יכול לשתוק או שתוכל להוציא ספריי, לרסס אותו בפרצוף ולסמן אותו על מנת שאחרים ידעו להתאגד ולהגן על עצמם. סוכנות הסייבר הלאומית היא הריסוס והמגפון ההוא. מערך הסייבר עובד עם כל סוכנויות הביטחון שלנו – המוסד, השב"כ, 8200, עכשיו אנחנו מתרחבים ופונים לכל העולם ומכריזים על מגן הסייבר העולמי, תוך שימוש באותם עקרונות של קישוריות סייבר, כי אם אתה נלחם לבד – תפסיד, אבל אם נילחם ביחד – ננצח״.

״אם איראן תתקוף מתקן מים בבלגיה בשעה 10:35, הם (הבלגים) יתקשו לזהות לבד מה זדוני, אך מאחר ובד"כ מתקפות סייבר נעשות במספר מוקדים – עבודה ביחד תסייע לאתר את המקור מהר ולהתמודד בהתאם. אם התוקפים יתקפו מתקן מים צ'יליאני כעבור דקה ומתקן הודי כעבור שלוש דקות, על ידי שיתוף מידע ניתן מיד להבדיל להתריע בזמן אמת, לאחד משאבים משותפים, לאתר את הפורץ ולפתח חיסון ולפזר אותו לכל החברות הנמצאות ברשת זו״.

ראש הממשלה חשף כי כבר נחתמו הסכמי הבנות עם מדינות שונות, ״אבל עכשיו אנחנו לוקחים את זה לשלב הבא למגן סייבר בזמן אמת והיום אנו מזמינים את כל המדינות ברחבי העולם לשלב כוחות במגן הגנת הסייבר העולמי".

אולי יעניין אותך גם