BAE תתחזק את רק"מי AMPV הדור-הבא של צבא ארה"ב

במסגרת חוזה של מעל 600 מיליון דולרים החברה תספק אף תחזוקה לצי נגמ"שי M113 של הצבא במשך 5 שנים
 

By Photo Credit: Maj. Carson Petry (1st CAV) - Black Jack, USAOTC complete testing of new Armored Multi-Purpose Vehicle at army.mil, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=73109251

משרד ההגנה האמריקאי הודיע השבוע (רביעי) כי חברת BAE זכתה במכרז בשווי של מעל 600 מיליון דולרים מהצבא האמריקאי לתחזוקת כלי הרכב המשוריינים הרב-תכליתיים מהדור הבא (AMPV) של הצבא המיועדים לשילוב בעתיד בקבוצת הקרב החטיבתית של הצבא. החברה תספק אחזקה וסיוע לצי רק"מים זה וכן למשפחת נגמ"שי M113 שרק"מי ה-AMPV אמורים להחליפם במשך 5 שנים עד לחודש יולי 2026.

כמחליפיהם של נגמ"שי M113 המתיישנים, רק"מי ה-AMPV יבצעו פעולות ומבצעים יחד עם טנקי אברהמס M1 ורקמ"י ברדלי M2. הרכב החדש אמור לעמוד בדרישות הצבא לבטיחות, ניידות, אמינות ויכולת לעבוד כחלק מהמערכת  בכדי להבטיח את שרידות החיילים, נאמר בהודעת משרד ההגנה.

ייצור דגמי ה-AMPV השונים להובלת חיילים, פיקוד, נשיאת מרגמות, פינוי רפואי וטיפול רפואי על ידי חברת BAE נמצא כעת בשלב של ייצור בקצב איטי. נגמ"ש ה-M113 הנו רק"מ הובלת חיילים זחלילי מימי מלחמת ויטנאם הנמצא עדיין שירות של לפחות 44 מדינות. הצפי הוא שהוא ימשיך לשרת עוד 3 עד 4 עשורים.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית