יצא מזה משהו? בנס ציונה מנסים לסיים את החיסון לקורונה

בתהליך הפיתוח הושקעו עד כה כ-200 מליוני ש״ח על פי מקורות גלויים. כעת מנסים לסיים את הפיתוח באמצעות ניסויים קליניים בגיאורגיה ואוקראינה

אריאל חרמוני - משרד הביטחון 

משרד הביטחון והמכון למחקר ביולוגי מודיעים כי חתמו על מזכר הבנות לשיתוף פעולה עם NRx Pharmaceuticals, חברת פארמה בינ"ל הנסחרת בנאסד"ק, להשלמת הניסויים הקליניים ומסחור החיסון לקורונה 'BriLife' שפיתח המכון הביולוגי. התהליך הובל על-ידי החברה למסחור טכנולוגיות בביה"ח שיבא, חברת "תל השומר בע"מ", שזכתה במכרז החשכ"ל למסחור נכסי הקניין הרוחני של מדינת ישראל, ואושר על-ידי החשב הכללי במשרד האוצר.  

מזכר ההבנות עם NRx כולל את השלמת הניסויים הקליניים, מסחור ושיווק החיסון - BriLife. עם החתימה על מזכר ההבנות תחל החברה בהרחבת הניסויים הקליניים בחו"ל, במדינות גיאורגיה ואוקראינה, במקביל להשלמת הניסויים בארץ. זאת לשם הגדלת המדגם הסטטיסטי והכנת התיק הרגולטורי לאישור המשך הניסויים וביצוע הפאזה השלישית בחו"ל. NRx תבצע את השלמת הניסויים על עשרות אלפי מתנדבים במדינות שעימן חתמה על הסכמי שיתוף פעולה. המכון הביולוגי  ילווה את התהליך וימשיך לספק ידע וסיוע מדעי להשלמת הניסויים.

שר הביטחון בני גנץ:"ההסכם הוא בשורה מצוינת לאזרחי ישראל ועדות למעשה חסר התקדים שביצעה הסיירת במכון הביולוגי. אני מקווה, שבאמצעות ההסכם, נוכל להשלים את פיתוח החיסון ולאפשר למדינת ישראל עצמאות בייצור חיסונים, משום שכפי שראינו- הקורונה לא הולכת לשום מקום. לצד זאת, המכון הביולוגי וכלל מערכת הביטחון ימשיכו לתת יד למאמץ הלאומי במלחמה בקורונה. אני מבקש להודות לחוקרי המכון, שלא מפסיקים לעבוד כדי לספק לנו הגנה ביטחונית, אזרחית ובריאותית".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית