נחנך מרכז החדשנות MindCET מבית מטח ביקנעם

הפארק מיועד לקדם מנהיגות בתחומי החינוך והטכנולוגיה החינוכית ולשמש בית ליזמים, אנשי חינוך ותלמידים בצפון הארץ

צילום: ספי שלוין

מרכז החדשנות בטכנולוגיה וחינוך MindCET השיק מרכז בפארק התעשייה יקנעם, המיועד לקדם מנהיגות בתחומי החינוך והטכנולוגיה החינוכית (EdTech) ולשמש בית ליזמים, אנשי חינוך ותלמידים בצפון הארץ.

MindCET היא חממת החדשנות של מטח (המרכז לטכנולוגיה חינוכית) המקדם פיתוח אפליקציות, תוכנות ותוכניות לקידום למידה המותאמת למאה ה-21. המרכז ביקנעם הוא השלישי במספר והוא מוקם על רקע ההצלחה רבה בפיתוח של עשרות סטארטאפים, עם מעורבות של עשרות אלפי תלמידים ומאות מורים בסניפים בדרום ובמרכז הארץ -  בתל אביב וירוחם.

MindCET פועלת גם בשדה הבינלאומי ומקיימת עשרות שיתופי פעולה עם סטארטאפים וגופים העוסקים בחדשנות בחינוך, על מנת לקדם ולפתח את תחום הלמידה בארץ ובעולם.

התכניות שיפעלו במרכז החדש כוללות תכנית יזמות מחקר ופיתוח, בית מארח ליזמי אדטק, עבודה עם מערכת החינוך (מפגשים בין אנשי חינוך לבין סטראטאפים בתחום האדטק, וקבוצת בתי ספר שתוביל פיילוטים של מוצרי אדטק המפותחים במרכז), מרכז ללמידת מיומנויות עידן המדע, וכן האב למפגשי תעשייה-חינוך-הורים.  

"פיתוח ואימוץ של פתרונות פורצי דרך לאתגרים ולצרכי תלמידי המאה ה-21 הניצבים בפני מערכת החינוך הישראלית מהווים חלק עיקרי בחזונה של מטח״, כך לדברי יוסי בידץ, מנכל מטח - המרכז לטכנולוגיה חינוכית. ״תקופת הקורונה האיצה את ההכרה בפוטנציאל הגבוה הטמון בלמידה הדיגיטלית, ככזו המשביחה את הלמידה ומחייבת שינוי, ולכן העבודה עם המורים ועם השטח חשובה ועקרונית ביותר. מרכז MindCet יוקנעם פותח דלתות לבתי ספר ולמורים שרוצים לקחת חלק בתהליך מחולל שינוי זה, במספר מסלולי טק ובדגש על אימוץ מוקדם של טכנולוגיות,  אשר חלקם נערכים ברמה הארצית״.

מנכ"ל MindCet מבית מטח, אבי ורשבסקי: "השנה החולפת חידדה את החשיבות של צמצום הפער בין למידה בבתי הספר ולמידה כפי שהיא מתנהלת בתרבות הענן  בה כולנו חיים. הדרך של MindCET להתמודד עם הפער הזה היא בשילוב כוחות בין עולמות הסטרטאפ לעולמות החינוך, ויקנעם היא מרחב מושלם ליצירת מפגש כזה. ביקנעם פארק הייטק משגשג, מערכת חינוך דינאמית ומצליחה, והנהגה שמוכנה להעז.

״כבר בתקופת ההרצה טרם ההשקה, כ- 150 מורות, מורים ואנשי חינוך עברו במרכז פיתוח מקצועי, נפגשו עם סטרטאפים בתחום האד-טק , התנסו במוצרים שפיתחו ואף היו מעורבים בשיפור המוצר ובהמשך פיתוחו. אני בטוח שזו רק ההתחלה.  נמשיך לעסוק באיתור וטיפוח  נשות ואנשי חינוך מובילים באזור, לייצר שיח בינם לבין קהילת האדטק המקומית והעולמית, ולסייע ביצירת  שינוי תרבותי המעודד גישה יזמית בקרב מורי האזור״.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית