ספר חדש חושף מחדש עשרות פרשיות שהסעירו את ישראל במהלך השנים

סָעַרְת עָלַי אַרְצִי , אירועים שהסעירו את ישראל, מאת משה אלעד, הוצאת צמרת, 2021.

באדיבות הוצאת צמרת

אירועים רבים הסעירו את החברה הישראלית והמדינה לאורך שנותיה. רובם קבלו סיקור נרחב בתקשורת בעת התרחשותם ובמהלך השנים. עם זאת הצליח ד"ר אל"מ במיל' משה אלעד בעבודת מחקר יסודית לספק מידע מהימן, נרחב, מחדש וחשוב אודות אירועים דרמטיים שאירעו בישוב ובמדינה. 

בספר יש תיאור לעומק של 28 פרשיות שהסעירו את ישראל, כמו : מי היה הרצח הפוליטי הראשון – חיים ארלוזורוב או הרב יעקב ישראל דה האן? מה הביא את שני בני קיבוץ גן-שמואל, האחד אודי אדיב (1972) - לרגל לטובת סוריה, והשני, אורי אילן להתאבד למען המדינה על אדמת סוריה (1954)? מה גרם להוצאתו להורג בדם קר של הקצין המצטיין סרן מאיר טוביאנסקי (1948)?

מדוע חטיפת המטוס לאנטבה (1976) וחטיפת מטוס "סבנה" ללוד (1972) זכורות לנו טוב יותר מחטיפת מטוס אל על לאלג'יריה (1968)? האם יש הבדל בין פיצוץ מלון "המלך דוד" ע"י האצ"ל (1946) לפעולות המחתרת היהודית ב"שטחים" (1984)? בפרשת תקלת המוסד בלילהמר (1973) התבסס המחבר בין השאר על מסמכי ועדות החקירה הנורבגיות שחקרו את הנושא עד תום ולכן ישנם בפרק זה פרטים רבים שלא היו ידועים עד היום. 

הספר נכתב בשפה טובה ומדויקת עם רצף כרונולוגי אמין ומובן ובכתיבה קולחת ומרתקת. אינדקס השמות בסוף הספר מקנה לו יתרון להיות ספר עזר לצעירים ומבוגרים הנזקקים לעתים קרובות לרעיונות להצגת נושאים בתולדות ישראל במסגרות שונות.


 


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית