דיווח: האקרים מצפ״ק ניסו לגנוב מידע לגבי אנרגית הגרעין של השכנה מדרום

13 כתובות IP בלתי מורשות זוהו במערכת הפנימית של מכון המחקר לאנרגיה גרעינית בקוריאה הדרומית. חלק מהכתובות מקושרות לשרת kimusky, שאנליסטים משייכים לקוריאה הצפונית

צילום: מתוך אתר האינטרנט של KAERI

מכון המחקר לאנרגיה גרעינית של קוריאה הדרומית (KAERI) הותקף על ידי האקרים שעל פי החדש קשורים למשטר הצפון קוריאני. המתקפה זוהתה כבר לפני למעלה מחודש, אך דבר קיומה פורסם רק בחמישי האחרון באמצעי התקשורת במדינה.  

על פי דיווח ב״קוריאה טיימס״, זוהו 13 כתובות IP בלתי מורשות שחדרו למערכת הפנימית של מכון המחקר לאנרגיה גרעינית. על פי חברת הגנת הסייבר IssueMakersLab, המבוססת בסיאול, חלק מהכתובות מקושרות לשרת kimsuky, שאנליסטים משייכים לקבוצת האקרים צפון-קוריאנית הנתמכת על ידי המדינה. על פי הערכות, מדובר באותה קבוצה שניסתה לפרוץ לרשתות של חברות לפיתוח חיסונים לנגיף הקורונה בשנה שעברה.

״אם הטכנולוגיות המרכזיות של המדינה בנוגע לאנרגיה הגרעינית שלה הודלפו לקוריאה הצפונית, זו עלולה להיות המתקפה הגדולה ביותר על הביטחון שלנו, כמעט באותה רמה כמו הניסיון של הצפון לפרוץ למשרד ההגנה בשנת 2016״, אמר חבר האופוזיציה הדרום-קוריאנית, הא טיי-קיונג.

המכון עצמו הכחיש בהתחלה את הדיווחים בנוגע למתקפה, שהחלו לצוץ מוקדם יותר החודש, אך בשבוע שעבר התנצל על ההכחשה והודיע כי אכן התבצעה מתקפה, אך שהחקירה בנוגע למי עומד מאחוריה, לאיזה מידע ניסו התוקפים להגיע וכן האם הצליחו לגנוב מידע כלשהו עודנה בעיצומה. גם שירות המודיעין הלאומי הודיע כי הוא חוקר את התקרית.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית