מטוסי F-35 בריטיים יוצאים למשימה להתקיף מטרות דאעש

ימריאו מנושאת המטוסים החדישה ״המלכה אליזבת״, ויסייעו לטייסת 617 של חיל האוויר המלכותי למנוע מארגון הטרור התבססות מחודשת בעיראק

מטוסי F-35B על נושאת המטוסים ״המלכה אליזבת״, מאי השנה. צילום: REUTERS/Bart Biesemans

נושאת המטוסים "המלכה אליזבת", החדישה ביותר של הצי המלכותי הבריטי, שעליה טייסת של מטוסי קרב חמקניים F-35B, תתחיל בימים אלו לתקוף  מטרות של ארגון דאעש בעירק ובסוריה.

משרד ההגנה הבריטי הודיע בשבת כי טייסת 617 של חיל האוויר המלכותי ('פורצי הסכרים' ממלחמת העולם ה-2) תפעל כסיוע לפעילות צבאית נגד דאעש בעירק ובסוריה. לכך הוסיף השר הבריטי הממונה על הצבא, ג'יימס היפי, שמטוסי חמקן יסייעו למשימה שהיא למנוע מדאעש התבססות מחדש בעירק.

קומודור סטיב מורהאוס, מפקד קבוצת התקיפה של כלי השיט שמובילה נושאת המטוסים 'המלכה אליזבת', אמר כי חל שינוי במשימה של קבוצת התקיפה: "עד כה העברנו מסרים דיפלומטיים באמצעות תמרונים ותרגילים. מעתה אנו מפעילים את מלוא העוצמה של כוח אווירי-ימי".

המבצע הנוכחי של קבוצת התקיפה נקרא SHADER ואחת ממטרותיו היא להפעיל כוח אווירי דור 5 בכל סוג של משימה, אזור פעולה וזמן. UK DEFENSE JOURNAL מוסר כי קבוצת התקיפה, שנושאך המטוסים 'המלכה אליזבת' היא אניית הדגל שלה, מורכבת מ-15 אניות מלחמה של בריטניה, ארה"ב והולנד, והיא כוללת גם לוחמי מרינס.

השייטת הזאת יוצאת למסע עולמי ל-40  ארצות בכל העולם שיימשך שבעה חודשים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית